Przejdź do głównej zawartości

Szybkie instrukcje

Tutaj znajdziesz szybką odpowiedź na swoje pytanie.

Zaktualizowano w tym tygodniu

Podstawowa konfiguracja placówki

Jak dodać placówkę?

Słowa kluczowe: placówka, konfiguracja, ustawienia

  1. Przejdź do panelu Twoje Placówki

  2. Kliknij w Dziennik lub, w przypadku sieci placówek, Kokpit

  3. Kliknij +Dodaj na górze strony

  4. Wypełnij formularz z danymi placówki a następnie Zapisz

Jak dodać grupy/oddziały?

Słowa kluczowe: grupa, oddział, placówka

  1. Przejdź do modułu Placówka, zakładka Grupy

  2. Kliknij przycisk +Dodaj na górze strony

  3. Wpisz nazwę grupy (wprowadzonej nazwy nie można później edytować)

  4. Opcjonalnie możemy dodać harmonogram łączenia oddziałów

  5. Kliknij Zapisz

Jak dodać dziecko do placówki?

Słowa kluczowe: dziecko, rekrutacja, lista

Dzieci można dodać na 3 sposoby:

  • Import pliku

  • formularz rekrutacyjny

  • ręczne wprowadzenie

Import pliku:

  1. Przejdź do modułu Placówka, zakładka Dzieci

  2. Kliknij w opcję Operacje na górze ekranu

  3. Wybierz opcję Importuj dzieci

  4. Dodaj plik w formacie XLSX lub CSV za pomocą niebieskiego przycisku dodaj plik

  5. Zapisz za pomocą przycisku Importuj dzieci

Formularz rekrutacyjny - zobacz pełny artykuł

  1. Przejdź do modułu Placówka, zakładka Rekrutacja

  2. Kliknij w interesujący nas wniosek

  3. Kliknij przycisk Operacje na górze strony

  4. Wybierz Dodaj dziecko do placówki

  5. Uzupełnij informacje w ukazanym oknie

  6. Kliknij Importuj

Wprowadzenie dziecka ręcznie:

  1. Przejdź do modułu Placówka, zakładka Dzieci

  2. Kliknij przycisk Operacje na górze strony

  3. Wybierz opcję +Dodaj dziecko

  4. Wypełnij informacje o dziecku

  5. Kliknij Zapisz na dole strony

Jak założyć konta rodziców?

Słowa kluczowe: rodzic, konto, dziecko

Można to zrobić na 3 sposoby:

  • Poprzez wysłanie linku aktywacyjnego na adres e-mail

  • Podczas ręcznego zakładania profilu dziecka

  • Wygenerowanie kodu aktywacyjnego

Wysłanie linku aktywacyjnego:

  1. Przejdź do modułu Placówka, zakładka Dzieci

  2. Kliknij w profil dziecka, dla którego ma być przypisane konto rodzica

  3. Kliknij Dodaj konto rodzica po prawej stronie ekranu

  4. Uzupełnij dane rodzica - upewnij się, że adres e-mail jest poprawny

  5. Kliknij Załóż konto

  6. Link aktywacyjny zostanie przesłany automatycznie

Podczas zakładania profilu dziecka:

  1. Przejdź do modułu Placówka, zakładka Dzieci

  2. Kliknij przycisk Operacje na górze strony

  3. Wybierz opcję +Dodaj dziecko

  4. Podczas wypełniania profilu zaznacz opcję Załóż konto rodzica na podane dane

  5. Kliknij Zapisz

  6. Link aktywacyjny zostanie przesłany automatycznie

Wygenerowanie kodu aktywacyjnego:

  1. Przejdź do modułu Placówka, zakładka Dzieci

  2. Kliknij w profil dziecka, dla którego ma być przypisany rodzic

  3. Wybierz zakładkę Osoby kontaktowe

  4. Zjedź na dół strony, do sekcji Konta rodziców

  5. Kliknij w szary napis Pokaż kod do założenia konta

  6. Pojawi się wygenerowany kod - kliknij Eksportuj

  7. Kod można wydrukować lub inaczej przekazać rodzicowi

Kody można również pobrać zbiorowo, dla większej liczby rodziców:

  1. Przejdź do modułu Placówka, zakładka Konta rodziców

  2. Na górze strony kliknij Operacje

  3. Wybierz Pobierz kody do założenia kont

  4. Otwórz pobrany plik - są w nim zawarte kody dla rodziców

Jak ustawić listy obecności dzieci?

Słowa kluczowe: Obecność, dzieci, lista

Listy obecności można ustawić na dwa sposoby:

  • Lista dziecko obecne/nieobecne

  • Godzinowe listy obecności

Lista dziecko obecne/nieobecne

  1. Przejdź do modułu Rozliczenia, zakładka Ustawienia rozliczeń

  2. Wybierz sposób naliczania Stała kwota miesięcznie

  3. Zaznacz Nie pod opcją "Czy chcesz zapisywać godziny przyjścia/wyjścia dzieci?"

  4. Obecności będą dotyczyć całego dnia

  5. Zaznaczamy obecności na liście obecności jako Tak/Nie (zielony lub czerwony przycisk)

Godzinowa lista obecności

  1. Przejdź do modułu Rozliczenia, zakładka Ustawienia rozliczeń

  2. Godzinowe listy obecności są dostępne po zaznaczeniu Stała kwota miesięcznie > Tak pod pytaniem "czy chcesz zapisywać godziny przyjścia/wyjścia dzieci" LUB za pomocą opcji Naliczanie godzinowe (z góry lub z dołu)

  3. Kliknij Zapisz

W przypadku naliczania godzinowego możliwe jest zaznaczenie, czy system powinien sam uzupełniać godziny wyjścia w przypadku braku ich uzupełnienia oraz czy placówka ma darmowe godziny pobytu.

Konfiguracja opłat i rozliczeń

Jak ustawić opłaty za czesne?

Słowa kluczowe: Czesne, opłaty, rozliczenia

  1. Przejdź do modułu Rozliczenia, zakładka Ustawienia rozliczeń

  2. Wybierz opcję stała kwota miesięcznie lub naliczanie godzinowe

  3. Wybierz sposób naliczania opłat (zapisywanie godzin przyjścia/wyjścia dzieci, automatyczne uzupełnianie godzin, automatyczne godziny wyjścia LUB sposób naliczania z góry/z dołu)

  4. Wypełnij wysokość czesnego dla placówki

  5. [Opcjonalnie] Wypełnij wysokość czesnego dla poszczególnych grup

  6. Kliknij Zapisz

Jak ustawić opłaty za posiłki?

Słowa kluczowe: posiłki, opłaty, naliczanie

  1. Przejdź do modułu Rozliczenia, zakładka Ustawienia rozliczeń

  2. Zjedź w dół strony, do kategorii Posiłki

  3. Wybierz grupę rozliczeń

  4. Dodaj nazwę dla opłaty

  5. Określ sposób opłaty za posiłki

  6. Zaznacz godzinę, do której mogą być zgłaszane nieobecności (Ważne! jest to godzina, o której zostanie wysłane zamówienie posiłku, każda inna godzina dla posiłków jest podrzędna i nie ma wpływu na zamówienia)

  7. Określ, czy system ma weryfikować obecności (w tym samym dniu, czy dzień wcześniej)

  8. Kliknij Zapisz

Jak wprowadzić dane do płatności?

Słowa kluczowe: Dane, płatność, rozliczenia

Najpierw należy dokonać konfiguracji grupy domyślnej.

  1. Przejdź do modułu Rozliczenia, zakładka Dane do płatności

  2. Kliknij ołówek obok grupy domyślnej Rozliczenia

  3. Wybierz czy chcesz włączyć indywidualne numery kont bankowych

  4. Podaj podstawowe dane do przelewu i określ termin płatności

  5. Po uzupełnieniu ustawień kliknij Zapisz

Zarządzanie pracownikami

Jak utworzyć konto pracownika?

Słowa kluczowe: Pracownik, konto, założenie

Konto pracownika może być dodane jedynie przez osobę z uprawnieniami dyrektora lub właściciela.

  1. Przejdź do modułu Kadra, zakładka Pracownicy

  2. Kliknij niebieski przycisk Operacje

  3. Kliknij +Dodaj

  4. W nowo otwartym oknie wypełnij informacje dotyczące pracownika

  5. Wybierz grupę uprawnień, jakie będzie posiadał pracownik (spis uprawnień możesz sprawdzić tutaj lub w zakładce Kadra>Pracownicy>edycja konta pracownika>zestawienie ról użytkowników i uprawnień pod oknem uprawnienia)

  6. Wybierz do jakich placówek pracownik ma mieć dostęp

  7. Zdecyduj czy pracownik ma wyświetlać się w grafiku pracy i czy ma mieć możliwość indywidualnego kontaktu z rodzicami

  8. Kliknij Zapisz

  9. Na podany adres e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny - pracownik musi kliknąć w link z wiadomości aby aktywować swoje konto

Jak ponownie wysłać link aktywacyjny dla pracownika?

Słowa kluczowe: Pracownik, aktywacja, konto

  1. Przejdź do modułu Kadra, zakładka Pracownicy

  2. Kliknij w profil pracownika

  3. Przejdź do zakładki Podsumowanie

  4. Kliknij zielony przycisk Wyślij link aktywacyjny

  5. Zweryfikuj, czy adres jest poprawny - tutaj można go edytować

  6. Kliknij Wyślij

Jak stworzyć grafik pracy?

Słowa kluczowe: Grafik, tworzenie, plan pracy

  1. Przejdź do modułu Kadra, zakładka Grafik pracy

  2. Znajdź pracownika, dla którego chcesz zaplanować pracę

  3. Kliknij w pole obok nazwiska pracownika (Planuj czas pracy)

  4. Wybierz godziny

  5. Zaznacz, czy są to godziny jednorazowe (Nie powtarzaj) lub godziny mają powielać się przez dłuższy okres czasu

  6. Jeśli w abonamencie znajduje się kilka placówek - wybierz placówkę, dla której ustalane będą godziny pracy

  7. Kliknij Dodaj

Aby dokonać zmian należy kliknąć w godziny pracy wskazanego pracownika i edytować godziny, po czym kliknąć Zapisz.

Aby usunąć grafik należy kliknąć w godziny pracy jak w przypadku edycji a następnie kliknąć czerwoną ikonę kosza.

Jak wydrukować grafik pracy?

Słowa kluczowe: Grafik, drukowanie, plan

  1. Przejdź do modułu Kadra, zakładka Grafik pracy

  2. Kliknij przycisk Operacje na górze strony

  3. Grafik można pobrać w dwóch formatach: PDF i XLS (arkusz kalkulacyjny)

  4. Po kliknięciu w jedną z opcji wybieramy dzień, który ma się zawrzeć w wydruku (dowolny dzień miesiąca, który drukujemy dla raportu miesięcznego, lub dowolny dzień z tygodnia dla wydruku tygodniowego)

  5. Jeśli w abonamencie jest więcej placówek, mamy też możliwość uwzględnienia wszystkich placówek

  6. Kliknij zielony przycisk Generuj

  7. Raport zostanie pobrany

  8. Gotowy plik możemy wydrukować

Jak dodać zastępstwo?

Słowa kluczowe: Nauczyciele, zastępstwo, grafik

  1. Przejdź do modułu Kadra, zakładka Zastępstwa

  2. Kliknij przycisk Operacje na górze strony

  3. Kliknij +Dodaj zastępstwo

  4. Wybierz pracownika, który ma zostać zastąpiony (np. jest nieobecny) oraz pracownika, który będzie go zastępował

  5. Wybierz grupy i dzienniki, do których ma mieć dostęp pracownik w ramach zastępstwa

  6. Wybierz zakres dat, w których zastępstwo ma obowiązywać (jeśli to jeden dzień należy wybrać tę samą datę w obu okienkach)

  7. Jeśli zastępstwo ma być godzinowe należy odznaczyć opcję Cały dzień i wprowadzić przedziały godzinowe

  8. Kliknij Zapisz

Jak stworzyć własne uprawnienia dla pracownika?

Słowa kluczowe: Uprawnienia, pracownik, ustawienia

Uprawnienia może dodawać i zmieniać osoba z uprawnieniami konta Właściciel.

  1. Przejdź do modułu Kadra, zakładka Uprawnienia

  2. Kliknij +Dodaj na górze strony

  3. Wpisz nazwę dla uprawnienia

  4. Z formularza wybierz opcje, do których będzie mieć dostęp pracownik z tymi uprawnieniami

  5. Kliknij Zapisz

Jak założyć konto rodzica, który jest też pracownikiem w placówce?

Słowa kluczowe: Pracownik, rodzic, wspólne

  1. Przejdź do modułu Placówka, zakładka Dzieci

  2. Wybierz konto dziecka, którego pracownik jest rodzicem

  3. Wybierz zakładkę Osoby kontaktowe i kliknij na dole strony +Dodaj konto LUB kliknij Dodaj konto rodzica po prawej stronie w profilu dziecka

  4. Uzupełnij imię i nazwisko

  5. Wpisz ten sam adres e-mail, na który założone jest konto pracownika

  6. Kliknij Załóż konto

  7. Po zalogowaniu pracownik będzie mógł przełączyć się na konto rodzica za pomocą opcji Zalogowany jako w prawym górnym rogu aplikacji

Jak dodać limity urlopów dla pracownika?

Słowa kluczowe: Urlop, pracownik, konfiguracja

  1. Przejdź do modułu Kadra, zakładka Pracownicy

  2. Z listy pracowników wybierz osobę, dla której chcesz wprowadzić ustawienia

  3. Przejdź do zakładki Limity urlopu

  4. Wybierz rok, na który ma być ustawiony limit

  5. Wybierz typ urlopu oraz dodaj liczbę dni w limicie

  6. Możesz dodać kilka limitów naraz dla różnych typów urlopów poprzez kliknięcie niebieskiego przycisku Dodaj limit

  7. Możesz dodać limit w ramach Dni lub Godzin

  8. Kliknij Zapisz zmiany

Jak złożyć wniosek urlopowy?

Słowa kluczowe: Urlop, wniosek, profil

  1. Przejdź do modułu Kadra, zakładka Twój profil

  2. Kliknij + Nowy wniosek urlopowy na górze strony

  3. Wypełnij formularz wymaganymi danymi - typ urlopu, daty, dodatkowe informacje itp.

  4. Kliknij Wyślij wniosek

Wniosek zostanie przekazany do przełożonego. Pracownik zostanie powiadomiony o zmianie jego statusu w aplikacji. Zaakceptowane wnioski będą widoczne w grafiku pracy.

Posiłki i diety

Jak utworzyć dietę?

Słowa kluczowe: Dieta, utworzenie

  1. Przejdź do modułu Rozliczenia, zakładka Diety

  2. Kliknij +Dodaj

  3. Nadaj diecie nazwę oraz opcjonalny opis

  4. Ustal warianty cenowe

  5. Opcjonalnie dodaj inną cenę w przypadku nieobecności dziecka

  6. Kliknij "Zapisz"

Jak naliczać cenę za posiłek pomimo nieobecności dziecka?

Słowa kluczowe: Posiłek, nieobecność, rozliczenie

  1. Przejdź do modułu Rozliczenia, zakładka Diety

  2. Wybierz edycję diety (ołówek obok nazwy diety)

  3. Zaznacz opcję "Nalicz inną kwotę w przypadku zgłoszenia nieobecności"

  4. W przypadku rozliczeń "z góry": wpisana kwota zmniejszy wysokość odliczenia za nieobecności

  5. W przypadku rozliczeń "z dołu": wpisana kwota zostanie doliczona do rachunku

Jak przypisać dziecku dietę?

Słowa kluczowe: Dieta, dziecko, przypisanie

  1. Przejdź do modułu Placówka, zakładka Dzieci

  2. Wybierz "Zmień dietę"

  3. Wybierz dietę z listy i ustal od kiedy będzie obowiązywać

  4. Kliknij "Zapisz zmiany"

Jak zmienić dietę dla wielu dzieci jednocześnie?

Słowa kluczowe: Dieta, dzieci, wiele naraz

  1. Przejdź do modułu Placówka, zakładka Dzieci

  2. Wybierz dzieci poprzez zaznaczenie małego kwadratu przy ich nazwiskach

  3. Opcjonalnie wybierz kwadrat ponad listą dzieci, aby oznaczyć wszystkich

  4. Kliknij "Operacje masowe"

  5. Wybierz opcję "Przypisz diety"

  6. Z listy rozwijanej przypisz docelową dietę

  7. Kliknij "Zapisz zmiany"

Jak zintegrować dietę z cateringiem?

Słowa kluczowe: Dieta, catering, integracja

  1. Przejdź do modułu Rozliczenia, zakładka Integracja z cateringiem

  2. Włącz integrację z cateringiem zaznaczając kwadrat obok tej opcji

  3. Wybierz format wiadomości do firmy cateringowej

  4. Wprowadź adres e-mail i/lub numer telefonu firmy cateringowej

  5. Jeżeli chcesz wysyłać zamówienia automatycznie, pamiętaj że wiadomość zostanie wysłana po godzinie ustawionej w "Zgłoszenia nieobecności do" (Rozliczenia > Ustawienia rozliczeń)

  6. Kliknij "Zapisz"

Jak ustawić typy posiłków?

Słowa kluczowe: Dieta, posiłki, typy

  1. Upewnij się, że placówka zezwala na konfigurację posiłków przez rodziców (Rozliczenia > Ustawienia rozliczeń > Czy rodzice mogą konfigurować oraz odmawiać poszczególne dania? > Tak)

  2. Przejdź do modułu Rozliczenia, zakładka Typy posiłków

  3. Kliknij +Dodaj

  4. Wprowadź nazwę posiłku oraz godzinę jego wydania

    • Istnieje możliwość zamówienia połowy porcji przez rodziców

    • Istnieje możliwość automatycznego przypisania typu posiłku do wszystkich przypisanych już dzieci (w przypadku edycji diety)

    • Istnieje możliwość ustalenia osobnej godziny, do której rodzice mogą zgłaszać nieobecność (w innym przypadku zastosowanie ma Rozliczenia > Ustawienia rozliczeń > “Zgłaszanie nieobecności do”)

  5. Kliknij "Zapisz"

  6. Możesz dodać pozostałe typy posiłków

Jak ustawić blokadę posiłków?

Słowa kluczowe: posiłki, blokada, rozliczanie

  1. Przejdź do modułu Rozliczenia, zakładka Opłaty.

  2. Wybierz +Dodaj.

  3. Z dostępnych opłat wybierz: 'Czasowa przerwa w opłatach za posiłki'

  4. Kliknij Zapisz

Jakie dane należy uzupełnić?

Pole

Status

Opis

Nazwa opłaty

Obowiązkowe

Nazwa blokady (np. "Ferie zimowe").

Sposób naliczania opłaty

Obowiązkowe

Wybierz: Czasowa przerwa w opłatach za posiłki.

Daty naliczania opłaty

Obowiązkowe

Wskaż zakres dat obowiązywania blokady.

Wybór dzieci

Obowiązkowe

Określ, dla kogo blokada ma zostać uwzględniona (wszystkie dzieci, grupy, wybrane dzieci).

Wyświetl informację...

Opcjonalne

'Wyświetl informację na liście obecności oraz w kalendarzu' (tylko wizualne oznaczenie).

Jak blokada posiłków wpływa na rozliczenia?

Słowa kluczowe: Blokada, rozliczenia, wpływ

Wskazany okres:

  • Blokuje generowanie zamówień do cateringu.

  • Blokuje naliczanie opłat za posiłki.

  • Dezaktywuje zgłaszanie nieobecności dla rodziców (rodzice są zwolnieni z tego obowiązku w tym okresie).

Jaki jest wpływ na naliczanie "z góry"?

Miesięczna zaliczka zostanie pomniejszona o wybrany zakres dni. Zwroty za te dni zostaną zablokowane w kolejnym rozliczeniu.

Jaki jest wpływ na naliczanie "z dołu"?

System po prostu pominie opłaty za posiłki za wskazane dni w danym okresie.

Kiedy blokada jest automatycznie widoczna w rozliczeniu?

Jeśli blokada została dodana przed generacją rozliczeń, zostanie w nich automatycznie uwzględniona (zaliczka się pomniejszy, odpisy naliczą się prawidłowo).

Co zrobić, jeśli rozliczenia zostały już wygenerowane?

Jeśli rozliczenia, które zawierają dni obowiązywania blokady, zostały już wygenerowane, należy je wygenerować ponownie, aby rabat został uwzględniony.

Ważne: Należy uważać na zmiany wprowadzone w rozliczeniach, które zostały już wysłane do rodziców. Będą one widoczne, jednak rodzice nie dostaną o nich powiadomienia.

Dzienniki

Jak dodać dzienny wpis w dzienniku przedszkola?

Słowa kluczowe: Wpis, dziennik, zajęcia

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Wybierz dziennik zajęć przedszkola

  3. W zakładce Podsumowanie kliknij zielony przycisk +Dodaj wpis

  4. Wybierz dzień, na który ma być dodany wpis

  5. Wybierz podręcznik oraz temat z podręcznika na dany dzień

  6. Wypełnij godziny pracy

  7. [Opcjonalnie] Dodaj godziny ponadwymiarowe w ramach zajęć

  8. Kliknij Zapisz

Jak utworzyć dziennik specjalistyczny?

Słowa kluczowe: Dziennik, specjalista, nowy

Dzienniki mogą tworzyć domyślnie tylko Właściciel i Dyrektor, lub pracownicy z włączonym uprawnieniem Zarządzanie dziennikami.

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Kliknij opcję Operacje na górze strony

  3. Kliknij Utwórz nowy dziennik

  4. Wybierz rodzaj dziennika specjalistycznego (listę można rozwinąć klikając szary napis "Pokaż wszystkie"), można również wybrać własny rodzaj dziennika

  5. Wypełnij formularz uzupełniając potrzebne informacje (nazwa, forma zajęć, rok szkolny, dziecko/dzieci przypisane do dziennika)

  6. Wybierz kadrę, która ma mieć dostęp do dziennika

  7. Dostosuj moduły, które mają być widoczne w dzienniku

  8. Jeżeli dzieci uczęszczają niezależnie na zajęcia indywidualne można włączyć funkcję indywidualnych list obecności

  9. Kliknij Zapisz

  10. Uzupełnij rozkład zajęć w zakładce Rozkład zajęć

Jak dodać wpis w dzienniku specjalistycznym?

Słowa kluczowe: Dziennik, specjalista, wpis

W zakładce 'Podsumowanie' można zamieszczać charakterystykę dziecka, jego postępy oraz inne notatki dotyczące przebiegu nauczania.

Jak dodać wpis?

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Wybierz dziennik specjalistyczny

  3. Przejdź do zakładki Zajęcia

  4. Kliknij +Dodaj na górze strony

  5. Wypełnij pola dotyczące zajęć oraz uzupełnij ich datę

  6. [Jeśli włączone indywidualne listy obecności] Zaznacz obecność dzieci na zajęciach

  7. Kliknij Zapisz

Jak utworzyć dziennik czynności dodatkowych specjalisty?

Słowa kluczowe: Specjalista, dziennik, dodatkowy

Dzienniki mogą tworzyć domyślnie tylko Właściciel i Dyrektor, lub pracownicy z włączonym uprawnieniem Zarządzanie dziennikami.

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Kliknij Operacje na górze strony

  3. Kliknij Utwórz nowy dziennik

  4. Wybierz rok szkolny

  5. Wybierz dziennik czynności dodatkowych specjalisty na dole strony

  6. Kliknij zielony przycisk Następny krok

  7. Wpisz nazwę dziennika

  8. Uzupełnij daty oraz dodaj kadrę, która będzie mieć dostęp do dziennika

  9. Wybierz moduły, które mają pojawiać się w dzienniku

  10. Kliknij Zapisz

  11. Po stworzeniu dziennika uzupełnij Rozkład zajęć w zakładce Tygodniowy plan pracy

Jak dodać wpis w dzienniku czynności dodatkowych specjalisty?

Słowa kluczowe: Dodatkowe, wpis, specjalista

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Wybierz dziennik czynności dodatkowych specjalisty

  3. [Ścieżka 1] Przejdź do zakładki Podsumowanie i kliknij Dodaj po prawej stronie od napisu Ostatnie zajęcia

  4. [Ścieżka 2] Przejdź do zakładki Zajęcia/Czynności i kliknij niebieskie +Dodaj na górze strony

  5. Wypełnij datę i inne informacje o zajęciach

  6. Kliknij Zapisz w prawym dolnym rogu

Jak przeprowadzić kontrolę dziennika?

Słowa kluczowe: Dziennik, kontrola, weryfikacja

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Wybierz dziennik z listy

  3. Przejdź do zakładki Kontrola dziennika

  4. Kliknij niebieski przycisk Przeprowadź kontrolę

  5. Wybierz rodzaj kontroli, jaka ma zostać przeprowadzona

  6. Kliknij zielony przycisk Przejdź dalej

  7. Aplikacja podpowiada punkty, które powinny zostać zweryfikowane, ale możesz również odnotować inne punkty

  8. Wybierz, czy powiadomienie o kontroli ma zostać wysłane do nauczycieli

  9. Wybierz, czy wszystkie wpisy wprowadzone do dnia kontroli mają zostać oznaczone jako skontrolowane

  10. Kliknij Zapisz

Jak zarchiwizować dziennik elektroniczny? (koniec roku szkolnego)

Słowa kluczowe: Archiwizacja, dziennik, koniec roku

Zgodnie z wytycznymi MEN, po upłynięciu okresu obowiązywania dziennika elektronicznego, musi on zostać zarchiwizowany w przeciągu 10 dni.

Po archiwizacji dziennika nie można już edytować.

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Wybierz dziennik, który przestał już obowiązywać

  3. Kliknij zielony przycisk na górze strony Zarchiwizuj dziennik

  4. Przejdź przez 4 etapy archiwizacji (weryfikacja danych, archiwizacja, podpisanie pliku, zakończenie)

  5. Podpisz dziennik za pomocą Profilu Zaufanego lub podpisu kwalifikowanego

  6. Plik z podpisem należy wgrać do aplikacji za pomocą przycisku wybierz plik

  7. Po zakończeniu procesu dziennik zostanie przeniesiony do archiwum

Podgląd zarchiwizowanych dzienników/Jak podpisać zarchiwizowany dziennik?

Słowa kluczowe: Dziennik, archiwum, podpis

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Kliknij przycisk Operacje na górze strony

  3. Kliknij opcję Archiwum - tu znajdują się wszystkie zarchiwizowane dzienniki

Aby podpisać dziennik, który został już zarchiwizowany:

  1. Przejdź do Archiwum (kroki powyżej)

  2. Wybierz dziennik z czerwoną etykietą informującą o braku podpisu

  3. Kliknij niebieski przycisk Podpisz dziennik

  4. Przejdź wszystkie kroki archiwizacji dziennika

Jak zaimportować własny rozkład materiałów?

Słowa kluczowe: Podręczniki, materiały, dziennik

📖 Zobacz Pełną Instrukcję

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Podręczniki

  2. Kliknij niebieski przycisk +Dodaj

  3. Wpisz nazwę podręcznika

  4. Kliknij Zapisz

  5. Strona wróci do widoku listy podręczników - kliknij dodany podręcznik

  6. Kliknij przycisk Operacje na górze strony

  7. Wybierz opcję +Dodaj temat, jeśli będziesz uzupełniać je pojedynczo lub opcję importuj tematy, jeśli posiadasz plik Excel z uzupełnionymi tematami

Aby skorzystać z importu tematów:

  1. Pobierz szablon import rozkładu materiałów (Excel)

  2. Wypełnij go danymi i zapisz plik

  3. Wróć na stronę i kliknij Dodaj plik - wybierz wcześniej wypełniony szablon i zaakceptuj

  4. Kliknij Importuj tematy zajęć

  5. Tematy zostaną załadowane do utworzonego dziennika - możemy je później edytować jeśli wystąpi taka potrzeba

Jak powiązać zaimportowany rozkład materiałów z dziennikiem?

Słowa kluczowe: materiały, podręcznik, dziennik

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Stwórz nowy dziennik, lub edytuj już istniejący

  3. W zakładce Rozkład materiałów z podręcznika wybierz stworzony podręcznik z własnym rozkładem materiałów

  4. Kliknij Zapisz

Jak ustawić harmonogram łączenia oddziałów (grup)?

Słowa kluczowe: harmonogram, grupy, łączenie

  1. Przejdź do modułu Placówka > Grupy.

  2. Przy nazwie grupy kliknij opcje dodatkowe (trzy kropki) i wybierz "Edytuj".

  3. W oknie edycji kliknij "+ Dodaj harmonogram".

  4. Wskaż, które grupy mają być połączone ("Wybierz grupy").

  5. Określ godziny łączenia ("Zajęcia od" i "Zajęcia do").

  6. Po zapisaniu harmonogram zostanie automatycznie utworzony w każdej z wybranych grup.

💡 Ważne: Wpisy dla grup łączonych pojawią się automatycznie od kolejnego dnia pracy (nie działają wstecz).

Jak utworzyć dziennik zajęć żłobka?

Słowa kluczowe: dziennik, żłobek, zajęcia

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Kliknij Operacje, opcja Utwórz nowy dziennik

  3. Wybierz rok szkolny

  4. Wybierz Dziennik zajęć żłobka na liście

  5. Uzupełnij podstawowe dane w formularzu

  6. Wybierz moduły, które mają być dostępne dla tego dziennika

  7. Wybierz godziny pracy oddziału - w jakich godzinach pracuje dana grupa. Po uzupełnieniu dziennik weryfikuje czy danego dnia wpisy zostały uzupełnione

  8. Kliknij Zapisz

Jak prowadzić dziennik zajęć żłobka (dzienny zapis pracy)?

Słowa kluczowe: Żłobek, dzienny, wpis

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Wybierz dziennik zajęć żłobka

  3. Przejdź do zakładki Dzienny zapis pracy

  4. Dodaj nowy wpis lub edytuj tematy zajęć dla danych dni

  5. Kliknij Zapisz

Jak zaplanować cykliczne zajęcia w grupie żłobkowej?

Słowa kluczowe: Żłobek, zajęcia, plan

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Wybierz dziennik zajęć żłobka

  3. Przejdź do zakładki Rozkład zajęć

  4. Kliknij +Dodaj rozkład zajęć na górze strony

  5. Wybierz daty obowiązywania rozkładu

  6. Kliknij +Dodaj kolejne zajęcia

  7. Nazwij zajęcia i uzupełnij harmonogram

  8. Kliknij Zapisz

💡Ważne: Należy pamiętać, że daty obowiązywania harmonogramów nie mogą nachodzić na siebie.

Jak dodać plan OWE (Opiekuńczo-Wychowawczo-Edukacyjny)?

Słowa kluczowe: Plan, OWE, żłobek

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Wybierz dziennik zajęć żłobka

  3. Przejdź do zakładki Plan OWE

  4. Uzupełnij pole tekstowe (w prawym, górnym rogu można sprawdzić wzór planu klikając niebieski przycisk)

  5. Kliknij Zapisz

Jak pobrać raport wpisów dodanych przez specjalistów?

Słowa kluczowe: Specjaliści, wpis, raport

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Kliknij Operacje na górze strony

  3. Wybierz Raport wpisów specjalisty

  4. Wybierz zakres dat oraz pracownika, dla których chcemy pobrać wpisy

  5. Kliknij Pobierz

Jak dodać wpis do dziennika w ramach zastępstwa?

Słowa kluczowe: Wpis, zastępstwo, dziennik

  1. Przejdź do modułu Dziennik, zakładka Dzienniki

  2. Wybierz dziennik

  3. Kliknij dodaj wpis

  4. Dodaj wpis jak zwykle (możliwe jest wybranie dwóch przedziałów czasowych)

  5. Kliknij Zapisz

  6. Podczas kiedy pełnisz zastępstwo, wpis będzie miał dodatkowy komunikat informujący o zastępstwie

Tablica ogłoszeń

Jak dodać nowe ogłoszenie na tablicy ogłoszeń?

Słowa kluczowe: Ogłoszenie, tablica, informacja

  1. Przejdź do modułu Komunikacja, zakładka Tablica ogłoszeń

  2. Kliknij +Dodaj ogłoszenie na górze strony

  3. Wybierz odpowiednią kategorię, dodaj tytuł i treść

  4. Opcjonalnie: dodaj załączniki, dołącz ankietę lub włącz opcję "Wyświetlaj w kalendarzu"

  5. Do stworzenia treści ogłoszenia możesz wykorzystać Asystenta treści - po wygenerowaniu i zaakceptowaniu treści możesz ją dalej edytować

  6. Wybierz Odbiorców (cała placówka lub wybrane grupy)

  7. Kliknij Opublikuj

Jak ustawić automatyczne udostępnianie jadłospisu (Integracja z Jadłospisem)?

Słowa kluczowe: Jadłospis, automatyczne, catering

  1. Przejdź do modułu Komunikacja, zakładka Jadłospisy

  2. Kliknij +Dodaj na górze strony

  3. Dodaj nazwę dla integracji

  4. Wybierz grupy, dla których integracja ma zostać utworzona

  5. Utworzony adres mailowy można przekazać firmie cateringowej - dzięki niemu catering będzie publikować aktualne jadłospisy

Jak dodać jadłospis bez integracji?

Słowa kluczowe: Jadłospis, ogłoszenie, lista

  1. Przejdź do modułu Komunikacja, zakładka Tablica ogłoszeń

  2. Wybierz +Dodaj ogłoszenie na górze strony

  3. W kategorii ogłoszenia wybierz opcję Jadłospis

  4. Dodaj plik z jadłospisem w załączniku

  5. Dodaj tytuł i treść

  6. Wybierz odbiorców

  7. Kliknij Opublikuj

Jak edytować opublikowane ogłoszenie?

Słowa kluczowe: Ogłoszenie, edycja, tablica

  1. Przejdź do modułu Komunikacja, zakładka Tablica ogłoszeń

  2. Znajdź ogłoszenie, które chcesz edytować

  3. Kliknij trzy szare kropki po prawej stronie od nazwy ogłoszenia

  4. Wybierz opcję Edytuj

  5. Pamiętaj o Zapisaniu zmian po dokonaniu edycji

Jak wyróżnić ogłoszenie?

Słowa kluczowe: przypiąć, tablica, ważne

  1. Przejdź do modułu Komunikacja, zakładka Tablica ogłoszeń

  2. Znajdź ogłoszenie, które ma wyświetlać się na samej górze tablicy

  3. Kliknij trzy szare kropki po prawej stronie od nazwy ogłoszenia

  4. Wybierz opcję Przypnij

W taki sam sposób ogłoszenie można Odpiąć. Po wybraniu wcześniej przypiętego ogłoszenia należy wybrać opcję Odepnij.

Jak sprawdzić kto wyświetlił ogłoszenie?

Słowa kluczowe: Wyświetlenia, ogłoszenie, tablica

  1. Przejdź do modułu Komunikacja, zakładka Tablica ogłoszeń

  2. Znajdź ogłoszenie, które chcesz sprawdzić

  3. Wybierz szary napis Kto wyświetlił? w prawym dolnym rogu ogłoszenia

Jak włączyć/wyłączyć możliwość dodawania komentarzy przez rodziców?

Słowa kluczowe: Komentarze, ogłoszenia, opcja

  1. Przejdź do modułu Komunikacja, zakładka Tablica ogłoszeń

  2. Kliknij +Dodaj ogłoszenie na górze strony LUB edytuj istniejące ogłoszenie

  3. Zjedź na dół strony

  4. Kliknij niebieskie Więcej opcji

  5. Zaznacz lub odznacz opcję "włącz możliwość dodawania komentarzy"

  6. Kliknij Opublikuj LUB Zapisz zmiany

Jak utworzyć ankietę?

Słowa kluczowe: Ankieta, ogłoszenia, tablica

  1. Przejdź do modułu Komunikacja, zakładka Tablica ogłoszeń

  2. Kliknij +Dodaj ogłoszenie na górze strony

  3. Jako kategorię wybierz Ankiety

  4. Zaznacz opcję Utwórz ankietę znajdującą się pod oknem do wpisywania treści

  5. [Opcjonalnie] Dodaj załączniki

  6. Wybierz rodzaj ankiety oraz dla kogo mają być widoczne odpowiedzi

  7. Kliknij Dodaj kolejną odpowiedź i wpisz opcje do wyboru

  8. Wybierz dla jakich placówek/grup ma być widoczna ankieta

  9. Po rozwinięciu Więcej opcji możesz zdecydować o wysyłaniu powiadomień, możliwości dodania komentarzy lub wyświetlaniu w kalendarzu

  10. Kliknij Opublikuj

Jak dodać ogłoszenie dla pracowników?

Słowa kluczowe: Ogłoszenie, pracownicy, widoczne

  1. Przejdź do modułu Komunikacja, zakładka Tablica ogłoszeń

  2. Kliknij +Dodaj ogłoszenie na górze strony

  3. Wybierz kategorię Dla pracowników

  4. Wypełnij tytuł i treść ogłoszenia

  5. [Opcjonalnie] dodaj załączniki

  6. Wybierz odbiorców - placówkę lub grupy

  7. Wybierz, czy pracownicy mają otrzymać powiadomienia o ogłoszeniu oraz czy będzie możliwość dodawania komentarzy

  8. Kliknij Opublikuj

Wiadomości

Jak wysłać nową wiadomość do rodzica lub innego pracownika?

Słowa kluczowe: Konwersacja, wiadomość, nowa

  1. Przejdź do modułu Komunikacja i wybierz zakładkę Wiadomości

  2. Kliknij przycisk 'Nowa' (lub 'napisz nową wiadomość')

  3. Wyszukaj odbiorcę wiadomości (imię/nazwisko rodzica lub pracownika)

  4. Wpisz treść wiadomości i wyślij

Rodzic otrzyma powiadomienie push o nowej wiadomości.

Jak utworzyć wiadomość grupową?

Słowa kluczowe: odbiorcy, grupowa, konwersacja

  1. Przejdź do modułu Komunikacja i wybierz zakładkę Wiadomości

  2. Kliknij przycisk 'Nowa' (lub 'napisz nową wiadomość')

  3. Wyszukaj i dodaj do odbiorców wszystkie osoby, które mają znaleźć się w wiadomości grupowej

  4. Wyślij wiadomość

Jak zarchiwizować stare wiadomości?

Słowa kluczowe: stare, wiadomości, archiwizacja

  1. Przejdź do modułu Komunikacja, zakładka Wiadomości

  2. Wybierz konwersację, którą zamierzasz zarchiwizować

  3. Kliknij przycisk Archiwizuj po prawej stronie, nad oknem z wiadomościami

  4. Będą one dostępne do podglądu w zakładce Archiwum - można je przywrócić przyciskiem Przywróć po prawej stronie

Jak stworzyć nową grupę odbiorców?

Słowa kluczowe: grupa, odbiorcy, wiadomości

Tworzeniem i zarządzaniem grupami zajmuje się użytkownik z uprawnieniami Właściciela.

  1. W prawym górnym rogu wybierz opcję: Zalogowany jako > Ustawienia aplikacji

  2. Przejdź do zakładki Grupy odbiorców

  3. Kliknij + Dodaj grupę

  4. Nadaj grupie nazwę (np. "Administracja")

  5. Dodaj pracowników (członków grupy) – uwaga: do grup można dodawać tylko pracowników

  6. Określ dostępność grupy:

    • Jeśli wybierzesz 'Wszystkie placówki' – grupa będzie widoczna dla rodziców ze wszystkich placówek

    • Jeśli ograniczysz dla 'Wybranej placówki' – grupa będzie widoczna tylko dla rodziców z tej placówki

  7. Kliknij Dodaj

Jak rodzic wysyła wiadomość do Grupy Odbiorców?

Słowa kluczowe: grupa, rodzic, wiadomości

Po utworzeniu grupy, rodzic ma ją dostępną na liście odbiorców podczas tworzenia nowej wiadomości.

  1. Rodzic przechodzi do Wiadomości i klika 'Nowa'.

  2. Grupy odbiorców (oznaczone żółtą kropką 🟡) znajdują się na górze listy potencjalnych odbiorców.

  3. Po wybraniu grupy i wysłaniu wiadomości, trafi ona do wszystkich pracowników będących jej członkami.

Jak edytować istniejącą Grupę Odbiorców?

Słowa kluczowe: Edycja, grupa, odbiorcy

  1. Przejdź do Ustawienia aplikacji, zakładka Grupy odbiorców.

  2. Znajdź grupę, którą chcesz edytować

  3. Kliknij symbol kartki z ołówkiem po prawej stronie od nazwy grupy

  4. Wprowadź potrzebne zmiany

  5. Kliknij Zapisz

Ważne: Jeśli dodasz nowego pracownika do istniejącej grupy, automatycznie uzyska on wgląd w całą historię dotychczasowej konwersacji prowadzonej w ramach tej grupy.

Jak włączyć możliwość wysyłania wiadomości przez pracowników do rodziców?

Słowa kluczowe: Wiadomości, możliwość, pracownicy

Funkcję tę konfiguruje Właściciel w ustawieniach aplikacji:

  1. W prawym górnym rogu kliknij Zalogowany jako > Ustawienia aplikacji.

  2. W sekcji 'Ustawienia' zaznacz opcję 'Pracownicy mogą wysyłać wiadomości do rodziców'

  3. Kliknij Zapisz

W tym miejscu możesz również zdecydować, czy rodzice mogą widzieć, kto odczytał wiadomość.

Jak utworzyć wiadomość typu "Od wychowawców grupy"?

Słowa kluczowe: Wychowawcy, wiadomości, rodzice

Ten typ wiadomości umożliwia komunikację widoczną dla wszystkich wychowawców danej grupy oraz wszystkich kont rodziców podpiętych pod dziecko (np. mama i tata). Dyrektor ma również wgląd w tę konwersację.

  1. Przejdź do modułu Komunikacja i wybierz zakładkę Wiadomości.

  2. Kliknij przycisk 'Nowa'.

  3. Wyszukaj i wybierz imię i nazwisko dziecka (np. Marchewka Joanna) – jest to zielone oznaczenie.

  4. Wyślij wiadomość.

Jak wysłać wiadomości do wybranych rodziców za pomocą Operacji Masowych?

Słowa kluczowe: Masowo, wiadomości, rodzice

  1. Przejdź do modułu Placówka, zakładka Dzieci

  2. Zaznacz na liście te dzieci, których rodzice mają otrzymać wiadomość poprzez zaznaczenie kwadracików obok nazwisk

  3. Z paska Operacji Masowych u góry listy wybierz opcję 'Wyślij wiadomość'

  4. Wybierz typ wiadomości:

    • Indywidualna: Tworzy osobny wątek wiadomości do każdego rodzica (każdy rodzic dostaje wiadomość tylko do siebie)

    • Grupowa: Tworzy jeden czat grupowy między Tobą (pracownikiem) a wszystkimi wybranymi rodzicami

  5. Uzupełnij treść i wyślij

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?