Przejdź do głównej zawartości

Dodawanie pracownika

Artykuł wyjaśnia, jak prawidłowo utworzyć konto pracownika.

Zaktualizowano ponad 2 tygodnie temu

Założenie konta pracownika

W aplikacji Inso istnieje możliwość utworzenia konta pracownika wraz z przypisanymi mu odpowiednimi uprawnieniami.

Konto pracownika może zostać dodane wyłącznie przez administratora aplikacji — dyrektora lub właściciela — z poziomu zakładki Kadra > Pracownicy. Aby dodać konto pracownika należy wybrać Operacje > + Dodaj.

dodanie-pracownika1


W ten sposób otworzy się okno, w którym należy uzupełnić pola dotyczące danych pracownika. Są to imię i nazwisko, stanowisko oraz adres mailowy, na jaki zostanie założone konto pracownika. Na tym etapie ważne także będzie ustawienie odpowiednich uprawnień.

💡 Domyślnie w Inso utworzone jest kilka rodzajów uprawnień: Właściciel, Dyrektor, Pracownik (Rozszerzone), Pracownik (standard), Pracownik (podstawowe), Pracownik (ograniczone). Aby zobaczyć do jakich funkcji daje dostęp systemowe uprawnienie przejdź do tworzenia lub edycji konta pracownika i kliknij w link „zestawienie ról użytkowników i uprawnień” pod polem „Uprawnienia”.


Jeżeli systemowe uprawnienia nie są wystarczające, Właściciel może również stworzyć własne w Kadra > Uprawnienia

dodanie-pracownika2

💡 Opcja założenia konta w aplikacji zaznaczona jest automatycznie. Istnieje jednak możliwość dodania pracownika bez konta w aplikacji. W tym celu wystarczy odznaczyć tę opcję i wypełnić pozostałe pola. Taki pracownik będzie widniał na liście pracowników, ale nie będzie miał dostępu do aplikacji.

Następnie należy udzielić pracownikowi dostępu do odpowiednich placówek i dodatkowo zdecydować, czy pracownik będzie się wyświetlał w grafiku pracy oraz czy będzie miał możliwość indywidualnego kontaktu z rodzicami, czyli możliwość wysłania wiadomości prywatnej (niewidocznej dla innych użytkowników niż nadawca i odbiorca). Pod tą funkcją kryje się również umożliwienie tworzenia konwersacji grupowych, w których mogą uczestniczyć rodzice.

Po uzupełnieniu danych i kliknięciu opcji 'Zapisz' na wskazany adres e-mail zostanie przesłana wiadomość z linkiem aktywującym konto.

Po kliknięciu linku pracownik jest przenoszony na stronę, gdzie w celu aktywacji konta należy ustalić hasło oraz zaakceptować regulamin systemu Inso. Po tej operacji konto zostanie aktywowane.

Ponowne wysłanie linku aktywacyjnego

Jeżeli link aktywacyjny nie został dostarczony na wskazany adres e-mail lub nastąpiła pomyłka w adresie e-mail, w takim przypadku możemy dokonać korekty i ponownie wysłać link. Należy przejść do profilu pracownika i wybrać opcję "wyślij link aktywacyjny", zweryfikować czy podany adres jest poprawny, a następnie kliknąć "wyślij".

dodanie-pracownika3


💡 W aplikacji Inso można założyć konto łączone jeżeli pracownik jest również rodzicem. W „Zalogowany jako” pojawi się wtedy możliwość przełączania między kontami.
Aby połączyć konta wystarczy, że założone konto rodzica i pracownika ma podany ten sam e-mail.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?