Dodanie nowego dziennika czynności dodatkowych specjalisty
Osoba o odpowiednich uprawnieniach (zwykle Dyrektor) może utworzyć dziennik w zakładce 'Dziennik’, następnie Dzienniki > Utwórz nowy dziennik.
W kolejnym kroku należy wybrać rok szkolny i rodzaj „czynności dodatkowych specjalisty” (w sekcji Dzienniki czynności dodatkowych specjalisty) i kliknąć „Następny krok”.
Kolejno uzupełniamy formularz - nazwę, rok szkolny, daty obowiązywania dziennika.
💡 Dziennik czynności dodatkowych specjalisty służy do dokumentowania pracy specjalisty a nie dzieci, dlatego nie zawiera listy dzieci.
Następnie uzupełniamy sekcję 'Kadra'. Dodajmy pracowników w polu 'Dyrektorzy' oraz 'Nauczyciele'.
W ostatnim kroku wybieramy 'Moduły', a następnie zapisujemy zmiany klikając 'Zapisz'
Zawartość dziennika
Dziennik czynności dodatkowych specjalisty składa się z następujących zakładek:
Podsumowanie - znajdziemy tu podstawowe informacje o dzienniku, a także podgląd ostatnio dodanych zajęć. Również w tym miejscu możemy pobrać plik PDF dziennika, po kliknięciu 'Wydrukuj dziennik'
Zajęcia/Czynności - miejsce, które posłuży nam do dokumentowania przebiegu czynności. Pozwala na dodawanie wpisów według własnych potrzeb poprzez każdorazowe korzystanie z opcji '+Dodaj'.
Tygodniowy plan pracy - jeżeli mamy aktywny moduł 'automatyczny harmonogram zajęć', tworzony jest plan nadchodzących czynności/zajęć. Plan możemy utworzyć z podziałem na rodzaj zajęć.
Plan pracy specjalisty - miejsce na roczny plan pracy specjalisty.
Kontrola dziennika - zakładka pozwalająca dokonać weryfikacji dziennika, czy wszystkie wymagane dane są w nim uzupełnione. Dostępne są dwa rodzaje kontroli: bieżąca oraz w formie notatki tekstowej.
Historia zmian - rejestruje historię zmian dokonywanych przez użytkowników.
Wydruk dziennika
Aby pobrać dziennik do formatu PDF, należy przejść do zakładki Podsumowanie i skorzystać z opcji Wydrukuj dziennik.