Artykuł odpowiada na najczęściej zadawane pytania, które pojawiają się przy zgłaszaniu nieobecności przez rodzica
Agenda:
Aby aplikacja zarejestrowała zgłoszenie, konieczne jest wysłanie zgłoszenia zgodnie z instrukcją Jak zgłosić nieobecność dziecka? W momencie zapisania zgłoszenia aplikacja weryfikuje, czy zgłoszenie zostało dokonane w godzinach, na które zezwala placówka.
Jeżeli dokonamy zgłoszenia po godzinie, która została ustalona przez placówkę, to takie zgłoszenie zostanie zarejestrowanie przez aplikację, jako nieobecność nieusprawiedliwiona. Placówka będzie miała informacje o godzinie, w której zgłoszono nieobecność dziecka.
Przy zgłoszeniu nieobecności po ustanowionym przez placówkę czasie, rodzic otrzyma komunikat:
"Nie można już dodać zgłoszonej nieobecności na X dzień. Placówka została powiadomiona o nieobecności dziecka"
PRZYKŁAD
Placówka ustaliła, że zgłoszenia nieobecności można dokonać do godziny 8:00 bieżącego dnia. Dodając zgłoszenie o godzinie 11 na kilka dni z rzędu, aplikacja zweryfikuje, czy zgłoszenie w każdym z tych dni spełnia ten warunek. W taki sposób odrzuci zgłoszenie dodane o godzinie 11 bieżącego dnia, natomiast zapisze zgłoszenia na kolejne wybrane dni.
Jak zgłosić nieobecność w aplikacji mobilnej?
Proces jest analogiczny do przedstawionego wyżej w aplikacji webowej.
- W zakładce podsumowanie, wybieramy opcję "Zgłoś nieobecność", następnie decydujemy, dla którego dziecka tworzymy zgłoszenie.
-
Wybieramy rodzaj zgłoszenia, który chcemy dokonać.
- Zaznaczamy termin zgłoszenia, możemy skorzystać z podpowiedzi aplikacji lub z własnego terminu, w przypadku chęci zaznaczenia kilku dni jednocześnie.
- Po upewnieniu się, że wszystko jest poprawnie zaznaczone, korzystamy z opcji "Prześlij"
Po zapisaniu zgłoszenia aplikacja wyświetli komunikat z informacją o zarejestrowaniu zgłoszenia.
Jak usunąć zgłoszenie o nieobecności lub zmianie posiłku?
Jeśli zgłosiliśmy nieobecność dziecka lub modyfikację posiłku na wybrany dzień, ale z jakiegoś powodu chcemy usunąć to zgłoszenie, możemy to zrobić w następujący sposób:
-
Przechodzimy do zakładki podsumowanie i ponownie korzystamy z przycisku Zgłoś nieobecność, następnie zaznaczamy opcję Usuń wcześniejsze
-
Wybieramy dzień lub dni, w których chcemy anulować zgłoszenie oraz klikamy przycisk Prześlij.
Ważne! Zgłoszeniami nieobecności możemy zarządzać tylko do godziny ustalonej przez placówkę, zatem nie możemy usunąć zgłoszeń nieobecności z minionych dni.
Gdzie w aplikacji rodzic może zweryfikować zgłoszone nieobecności?
Aby zweryfikować czy zgłoszenie zostało poprawnie zapisane, warto sprawdzić to w kalendarzu obecności.
- W przypadku aplikacji mobilnej wybieramy zakładkę Więcej, a następnie Kalendarz obecności.
Szczegółowe informacje o zgłoszeniach, możemy znaleźć po kliknięciu w dany dzień w kalendarzu obecności.
Legenda kalendarza obecności dziecka:
-
Zielone oznaczenie — dziecko obecne
-
Żółte oznaczenie — nieobecność zgłoszona. Jeśli rodzic dokonał zgłoszenia przed godziną, do której placówka pozwala zgłosić nieobecność, jest to nieobecność usprawiedliwiona
- Czerwony oznaczenie — nieobecność nieusprawiedliwiona. Jeśli rodzic dokonał zgłoszenia nieobecności, ale zrobił to po godzinie, do której placówka pozwala odmawiać posiłki, taka nieobecność wyświetla się w kalendarzu dziecka na czerwono jako nieusprawiedliwiona
- Szare oznaczenie — oznacza dzień wolny ustawiony przez placówkę. Po kliknięciu w wybrany dzień wolny wyświetlą się szczegóły tego dnia.
- Przerywana linia — oznacza zgłoszoną zmianę zamówienia posiłków na dany dzień. W szczegółach zgłoszenia znajdują się informacje, które posiłki zostały lub zostaną zamówione dla dziecka na wybrany dzień.
Ważne! Typ zgłoszenia 'Zmiana posiłków' będzie dostępny tylko dla placówek, które zezwalają rodzicom na rezygnacje z wybranych typów posiłków. Jeśli placówka korzysta z diet całodniowych, tej opcji nie będzie zarówno przy zgłoszeniu jak i w kalendarzu obecności dziecka.