Jak zgłosić nieobecność dziecka?
❗️Pamiętaj! Usprawiedliwione zgłoszenie nieobecności może być dokonane tylko do godziny ustalonej przez placówkę.
I sposób
W menu głównym, używając przycisku "Zgłoś nieobecność" lub "Nowe zgłoszenie"
Przeglądarka internetowa Aplikacja mobilna
Rodzic może zgłosić nieobecność dziecka, wybierając w kalendarzu planowany dzień nieobecności dziecka. Rodzic może również zmodyfikować posiłki dla dziecka, jeśli placówka udostępniła taką możliwość.
💡 Jeśli rodzic do swojego konta ma przypisane więcej niż jedno dziecko, dodając nowe zgłoszenie, zaznacza, dla którego dziecka chce je utworzyć.
Wybierając "Zgłoś nieobecność" - zostaje zgłoszona nieobecność dziecka, a jednocześnie zostają odmówione posiłki dla dziecka w wybranych dniach, o ile godzina zamawiania posiłków pozwala na ich odmówienie.
Wybierając "Zmień posiłki" - rodzic może dokonać edycji posiłków, które dziecko zje w wybranym terminie. Posiłki oznaczone kolorem to te, które zostaną zamówione w we wskazanym terminie.
W przypadku zmiany decyzji, rodzic może usunąć zgłoszenia za pomocą opcji "Usuń wcześniejsze". Opcja usunięcia zgłoszenia jest możliwa, o ile czas zgłoszenia nieobecności w danym dniu jeszcze nie minął.
💡 Ważne! Proces zgłoszenia nieobecności zawsze należy zakończyć przyciskiem "Prześlij"
II sposób — Kalendarz obecności dziecka
W zakładce Kalendarz obecności rodzic również może dokonać zgłoszenia nieobecności dziecka poprzez kliknięcie wybranego dnia.
W kalendarzu, oprócz bieżących obecności czy zgłoszonych nieobecności, możemy również sprawdzić dni, które placówka zaplanowała jako dni wolne.
Jeśli proces zgłoszenia został ukończony poprawnie, aplikacja wyświetli informację o zarejestrowaniu zgłoszonych nieobecności w wybranych dniach.