Artykuł wyjaśnia, w jaki sposób zgłosić nieobecność dziecka, bądź całkowicie usunąć zgłoszenie z poziomu konta rodzica
Jak zgłosić nieobecność dziecka?
Poniżej zostały opisane miejsca w aplikacji Inso, z których rodzic może zgłosić nieobecność dziecka.
Pamiętaj! Usprawiedliwione zgłoszenie nieobecności może być dokonane tylko do godziny ustalonej przez placówkę.
W menu głównym, używając przycisku "Zgłoś nieobecność" lub "Nowe zgłoszenie"
Przeglądarka internetowa Aplikacja mobilna
Rodzic może zgłosić nieobecność dziecka, wybierając w kalendarzu planowany dzień nieobecności dziecka. Rodzic może również zmodyfikować posiłki dla dziecka, jeśli placówka udostępniła taką możliwość.
Jeśli rodzic do swojego konta ma przypisane więcej niż jedno dziecko, dodając nowe zgłoszenie, zaznacza, dla którego dziecka chce je utworzyć.
- Wybierając "Zgłoś nieobecność" - zostaje zgłoszona nieobecność dziecka, a jednocześnie zostają odmówione posiłki dla dziecka w wybranych dniach, o ile godzina zamawiania posiłków pozwala na ich odmówienie.
- Wybierając "Zmień posiłki" - rodzic może wybrać posiłki, które dziecko zje w wybranym terminie. Posiłki oznaczone kolorem to te, które zostaną zamówione w we wskazanym terminie.
- W przypadku zmiany decyzji, rodzic może usunąć zgłoszenia za pomocą opcji "Usuń wcześniejsze". Opcja usunięcia zgłoszenia jest możliwa, o ile czas zgłoszenia nieobecności w danym dniu jeszcze nie minął.
Ważne! Proces zgłoszeń zawsze należy zakończyć przyciskiem "Prześlij"
II sposób — Kalendarz obecności dziecka
W zakładce Kalendarz obecności rodzic również może dokonać zgłoszenia nieobecności dziecka poprzez kliknięcie wybranego dnia.
W kalendarzu, oprócz bieżących obecności czy zgłoszonych nieobecności, możemy również sprawdzić dni, które placówka zaplanowała jako dni wolne.
Zobacz także: