Artykuł wyjaśnia, jak założyć konto rodzica w aplikacji.
Agenda
Konto rodzica jest potrzebne do tego, aby rodzic mógł zgłaszać nieobecności dziecka, opłacać należności za pobyt w placówce oraz komunikować się z wychowawcami.
Jeżeli rodzic ma już utworzone konto, będzie ono widoczne w zakładce 'Osoby kontaktowe' w profilu dziecka.
Ważne jest, aby data urodzenia dziecka została poprawnie uzupełniona w profilu dziecka, ponieważ gdy rodzic będzie chciał założyć konto lub aktywować je za pomocą linku wysłanego przez placówkę w drodze e-mailowej to aplikacja poprosi go o podanie tej daty.
Jeżeli konto rodzica nie zostało jeszcze założone, możemy to zrobić, wybierając jeden z trzech sposobów przedstawionych poniżej:
Jedną z najczęściej wybieranych opcji jest dodanie konta rodzica z poziomu profilu dziecka. Należy przejść do modułu Placówka > Dzieci, a następnie wskazać dziecko, do którego chcemy przypisać konto rodzica. W głównym profilu dziecka korzystamy z opcji 'Dodaj konto rodzica'.
Po kliknięciu w ikonę pojawi się komunikat, aby wpisać imię i nazwisko rodzica oraz adres e-mail, na który ma przyjść link aktywacyjny. Poniżej znajduje się również pole wyboru języka aplikacji, obecnie dostępne są trzy warianty językowe: Polski, Angielski, a także Ukraiński.
Po uzupełnieniu danych i kliknięciu 'Załóż konto' na podany adres mailowy rodzica zostanie wysłany link aktywacyjny do zalogowania.
Kolejną możliwością jest dodanie konta rodzica przy tworzeniu profilu dziecka.
Aby to zrobić, należy przejść do modułu Placówka > Dzieci, a następnie dodać nowe dziecko do placówki korzystając z opcji Operacje > '+ Dodaj dziecko'.
Nastąpi przejście do formularza służącego do utworzenia nowego profilu dziecka, w którym należy uzupełnić wszystkie potrzebne dane, tj. imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, pokrewieństwo (rodzic) oraz adres zamieszkania. W sekcji osoby kontaktowe istnieje możliwość wprowadzenia danych rodziców wraz z jednoczesnym założeniem konta rodzica na podany adres e-mail.
Po uzupełnieniu wszystkich informacji Zapisz i gotowe! Na podany adres e-mail zostanie przesłany link aktywacyjny, służący do zalogowania się do aplikacji Inso przez rodzica.
Ostatnia metoda polega na wygenerowaniu kodu, dzięki któremu rodzic sam założy swoje konto, rejestrując się na naszej stronie https://app.inso.pl/register.
W tym celu należy wyszukać dziecko, dla którego chcemy założyć konto rodzica, a następnie korzystając z zakładki 'Osoby kontaktowe' > sekcja 'Konta rodziców' wybrać 'Pokaż kod do założenia konta'.
Pojawi się wygenerowany kod przypisany do dziecka.
Kod ten należy wyeksportować do pliku i przekazać rodzicowi w celu założenia jego konta.
WAŻNE! Można również zbiorowo pobrać kody dostępu dla wszystkich dzieci korzystając z modułu Placówka > Konta rodziców, a następnie Operacje > Pobierz kody do założenia kont.
Zostaną wyeksportowane kody w postaci jednego pliku, które należy przekazać rodzicom.