Artykuł wyjaśnia, jak poprawnie założyć konto rodzica w aplikacji
Agenda:
Dzięki aplikacji rodzica możemy skontaktować z placówką, zgłosić nieobecność dziecka lub opłacić rachunek. Ponadto rodzic jest na bieżąco z życiem placówki, dzięki tablicy ogłoszeń.
Placówka, zakładając konto rodzica, może wybrać jeden z trzech języków, w jakim rodzic będzie obsługiwał aplikację. Dostępne do wyboru języki to: polski, angielski oraz ukraiński.
Możemy wyróżnić dwa sposoby założenia konta rodzica:
-
Poprzez link aktywacyjny - placówka zakłada konto w aplikacji, a na wskazany adres e-mail automatycznie przychodzi wiadomość z linkiem aktywacyjnym.
-
Poprzez kod dołączenia - placówka udostępnia kod dołączenia wraz z instrukcją, przy pomocy którego rodzic sam może założyć konto w aplikacji.
Jeśli placówka założy konto rodzica w aplikacji, rodzic powinien otrzymać na skrzynkę mailową, automatycznie wygenerowaną wiadomość z potwierdzeniem założenia i możliwością aktywacji konta.
Po przejściu do takiej wiadomości należy skorzystać z niebieskiego przycisku 'Aktywuj konto rodzica'.
Następnie należy wprowadzić datę urodzenia dziecka i kliknąć 'Potwierdź aktywację'.
Aplikacja wyświetli dostępne dla rodzica regulaminy i politykę prywatności do zapoznania. Aby kontynuować proces założenia konta rodzica, proszę wybrać 'Akceptuję'.
Kolejny krok to ustawienie hasła do aplikacji:
Po poprawnej aktywacji konta zyskujemy dostęp do konta rodzica w aplikacji, gdzie możemy być na bieżąco z informacjami dotyczącymi naszego dziecka.
Jeżeli rodzic otrzymał od placówki indywidualny kod dostępu przypisany do dziecka, powinien sam założyć konto rodzica w aplikacji.
Aby to zrobić, należy przejść na stronę https://inso.pl/dla-rodzicow, a następnie kliknąć w "Załóż konto".
W wyświetlanym formularzu należy wpisać kod dostępu otrzymany od placówki, swoje dane oraz ustawić adres mailowy i hasło, służące później do logowania.
Po uzupełnieniu formularza należy potwierdzić założenie konta rodzica, wprowadzając datę urodzenia swojego dziecka, a następnie kliknąć 'Dodaj dziecko'.
Kiedy konto rodzica zostanie połączone z kontem Twojego dziecka możesz już w pełni korzystać z aplikacji Inso.
Od teraz, aby zalogować się do konta rodzica, należy korzystać ze strony https://app.inso.pl/login lub aplikacji mobilnej z wykorzystaniem swojego adresu mailowego i ustalonego hasła.
Rodzic po zalogowaniu się ma możliwość zmiany języka aplikacji. Języki dostępne do wyboru to: polski, angielski oraz ukraiński.
Aby dokonać zmiany, należy przejść do ustawień profilu: w prawym górnym rogu należy kliknąć ikonę przy imieniu i nazwisku, następnie Ustawienia konta, w których możemy zmienić język aplikacji i zapisać zmiany.
Po dokonaniu zmiany języka aplikacja będzie nam wyświetlała wszelkie dane jak i komunikaty w wybranym języku.
1. Co zrobić, gdy nie otrzymałam/em wiadomości z linkiem aktywacyjnym?
W pierwszej kolejności prosimy o weryfikację innych folderów w skrzynce, w tym folderu SPAM. Jeżeli nie udało się odnaleźć wiadomości, można skontaktować się z placówką z prośbą o weryfikację, czy adres mailowy został wprowadzony prawidłowo lub z naszym działem wsparcia poprzez czat dostępny na stronie inso.pl.
2. Gdzie mogę uzyskać kod dostępu?
Jedyną możliwością uzyskania kodu dostępu jest kontakt z placówką, do której uczęszcza dziecko.
3. Czy mogę mieć więcej niż jedno dziecko na koncie rodzica?
Tak. W przypadku, gdy placówka zakładała konto rodzica po aktywacji tego konta dwójka lub więcej dzieci powinny być widoczne w aplikacji.
Jeżeli otrzymaliśmy kody dołączenia dla każdego z dzieci, wtedy należy założyć konto rodzica z wykorzystaniem kodu dla pierwszego dziecka, a następnie z poziomu aplikacji dodać kolejne dziecko poprzez przycisk +Dodaj dziecko
4. Czy mogę mieć jednocześnie konto rodzica i pracownika w aplikacji?
Tak, pod warunkiem że oba te konta założone zostaną na ten sam adres mailowy. Wtedy dostępna będzie opcja przełączenia widoku konta pracownika i rodzica.
5. Czy mogę korzystać z aplikacji mobilnej?
Tak, aplikację Inso można pobrać ze sklepu Play lub App Store.
6. Co w sytuacji, gdy zapomnę hasła?
Przy opcji logowania się do aplikacji dostępna jest funkcja 'Przypomnij hasło'. Po podaniu adresu mailowego zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym.
7. Co w sytuacji, gdy zauważymy błędnie wprowadzone dane dziecka lub rodzica?
Dane do aplikacji wprowadzane są przez Placówkę, do której uczęszcza Państwa dziecko. Dlatego w takim przypadku najlepiej skontaktować się z Placówką.
Jeśli natomiast nie znajdą Państwo odpowiedzi, zachęcamy do skorzystania z czatu, który jest dostępny po zalogowaniu na konto rodzica w aplikacji, w prawym dolnym rogu, gdzie rodzic ma możliwość bezpośredniego kontaktu z działem wsparcia Inso.
W aplikacji mobilnej czat z pomocą znajdą Państwo po kliknięciu Więcej > Czat z pomocą.