W przypadku gdy dziecko nie będzie już uczęszczać do placówki korzystającej z Inso, konto dziecka zostaje zarchiwizowane przez placówkę. Po zalogowaniu na konto rodzica, w zakładce Podsumowanie wyświetli się w takim przypadku komunikat o archiwizacji.
Jak usunąć konto rodzica?
Po zakończeniu edukacji dziecka w placówce, aplikacja Inso oferuje dwa sposoby usunięcia kont rodziców:
automatyczne usunięcie konta rodzica - jeśli dziecko zakończyło naukę w placówce i dziecko jest zarchiwizowane przez placówkę, po uregulowaniu ostatniego rozliczenia konto rodzica zostanie usunięte automatycznie po 30 dniach.
ręczne usunięcie konta rodzica przez placówkę - w przypadku chęci szybszego usunięcia konta, gdy nie ma już zaległych płatności czy konieczności komunikacji w aplikacji, placówka ma możliwość odpięcia konta rodzica od konta dziecka w Placówka > Archiwum dzieci. Rodzic powinien skontaktować się w tym celu z placówką.
Konto rodzica a zmiana placówki przez dziecko
W przypadku zmiany placówki przez dziecko, np. gdy kończy edukację w żłobku, a zaczyna w przedszkolu, i obie placówki korzystają z Inso, aktualne konto rodzica może zostać zachowane.
W tym przypadku ważne jest aby nowa placówka przy zakładaniu konta rodzica podała ten sam adres e-mail, który jest przypisany do istniejącego już konta. Na koncie rodzica będzie tymczasowo widoczne stare i nowe konto dziecka, z możliwością przełączania się między nimi.
Stare konto dziecka przestanie być widoczne u rodzica, gdy:
dziecko jest zarchiwizowane przez placówkę i na jego koncie uregulowane są rozliczenia - konto zostanie odpięte od konta rodzica automatycznie po 30 dniach.
lub gdy placówka ręczne odepnie konto rodzica od dziecka w Placówka > Archiwum dzieci (gdy nie ma już zaległości do opłacenia). Rodzic powinien skontaktować się w tym celu z placówką.