Artykuł wyjaśnia, jak działa funkcja powiadomień oraz jak konfigurować powiadomienia w aplikacji mobilnej
Agenda:
Na starcie warto zaznaczyć, że aplikacja ma możliwość wysyłania powiadomień o:
-
nowym rozliczeniu,
-
zapłacie po upływie terminu płatności,
-
nowym ogłoszeniu,
-
nowej wiadomości,
-
komentarzach do ogłoszenia
Jednak konfiguracja powiadomień zależy od ustawień wybranych przez placówkę.
W przypadku funkcji powiadomień bardzo ważne są indywidualne ustawienia telefonu. Aby zweryfikować, czy dla aplikacji Inso funkcja powiadomień jest włączona, należy przytrzymać ikonkę Inso, a następnie przejść do informacji o aplikacji.
Ważne! Aby aplikacja działała w pełni poprawnie, musi być zaktualizowana do najnowszej wersji.
Wystarczy przytrzymać dłużej ikonkę aplikacji Inso, a następnie wybrać opcję informacji, gdzie wyświetlą nam się szczegóły zainstalowanej wersji.
Można również sprawdzić, czy po wyszukaniu Inso w aplikacji Sklep Play lub App Store wyświetla się opcja 'Aktualizuj' - jeśli taka opcja nie jest dostępna, znaczy to, że mamy zainstalowaną najaktualniejszą wersję aplikacji mobilnej.
Jeżeli placówka włączyła taką funkcję, po przesłaniu nowego rozliczenia zawsze dostaniesz wiadomość e-mail oraz powiadomienie push w aplikacji mobilnej.
Jeżeli placówka włączyła taką funkcję, po przekroczeniu terminu płatności rozliczenia, rodzic otrzyma wiadomość e-mail oraz powiadomienie push w aplikacji mobilnej o przypomnieniu dokonania płatności.
Przy dodawaniu nowego ogłoszenia na tablice ogłoszeń to placówka decyduje o tym, czy rodzic powinien otrzymać powiadomienie. Dodając nowe ogłoszenie, ma możliwość zaznaczyć bądź odznaczyć opcję 'Wyślij powiadomienie do rodziców'.
Rodzic, z poziomu swojego konta w aplikacji, może zdecydować, czy powiadomienie ma przyjść tylko w formie push w aplikacji mobilnej, czy dodatkowo w formie wiadomości e-mail. Jeżeli natomiast nie chce otrzymywać powiadomień, może je wyłączyć poprzez odznaczenie dostępnych opcji w zakładce Ustawienia > Konfiguracja konta.
Powiadomienie o nowej wiadomości przychodzi tylko w formie powiadomienia push na telefon w aplikacji mobilnej.
Powiadomienie o komentarzu wysyłane jest tylko w formie powiadomienia push, na telefon, w aplikacji mobilnej. Aby zarządzać tym rodzajem powiadomień, należy przejść do ustawień konta w aplikacji Inso: Więcej > Ustawienia konta.