Artykuł wyjaśnia jak dodawać zgłoszenia nieobecności dziecka przez pracownika.
Agenda
Zgłaszanie nieobecności dzieci to obowiązek, który zwykle leży po stronie rodzica. Zdarzają się jednak sytuacje, w których to placówka zarządza takimi zgłoszeniami. Zgłoszona nieobecność powoduje odliczenie kwoty za posiłek w danym dniu.
Ważne! Placówka ma również możliwość edytowania zgłoszeń nieobecności wstecz, czego nie może dokonać rodzic.
Nieobecność planowaną można zgłosić z dwóch miejsc w aplikacji:
-
z poziomu listy obecności
Po wybraniu odpowiedniego dnia z kalendarza oraz zaznaczeniu dziecka klikamy w opcję 'Zgłoś nieobecność' a następnie zapisujemy zmiany.
-
z poziomu profilu dziecka
W drugim przypadku wyświetlony zostanie kalendarz, gdzie zaznaczamy wybrane dni, w których chcemy zgłosić nieobecność dziecka. Po zapisaniu zgłoszenia zostaną dodane.
Zgłoszone nieobecności widoczne są z odpowiednim oznaczeniem w kalendarzu dziecka oraz na listach obecności.
-
z poziomu listy obecności
-
z poziomu profilu dziecka
Pierwszym etapem jest przejście do panelu Dzisiaj > Obecności. Następnie wyszukujemy dzieci, dla których chcemy wprowadzić zmiany. Oznaczenie poprzez check-box'a spowoduje zaznaczenie wszystkich dzieci znajdujących się w konkretniej grupie. Jednak jeśli, zależy nam na wybraniu kilku konkretnych osób, możemy zrobić to ręcznie. Kolejnym krokiem jest wybór opcji 'Operacje masowe' a następnie 'Zgłoszenia nieobecności'.
Ostatnim etapem jest zapisanie zmian za pomocą przycisku 'Zapisz'.
Zgłoszone nieobecności widoczne są z odpowiednim oznaczeniem w kalendarzu dziecka oraz na listach obecności.