Zakładanie konta rodzica

Artykuł wyjaśnia, jak poprawnie założyć konto rodzica w aplikacji

Agenda:

Dzięki aplikacji rodzica możemy skontaktować z placówką, zgłosić nieobecność dziecka lub opłacić rachunek. Ponadto rodzic jest na bieżąco z życiem placówki, dzięki tablicy ogłoszeń.

Od czego zacząć?

 

Placówka, zakładając konto rodzica, może wybrać jeden z trzech języków, w jakim rodzic będzie obsługiwał aplikację. Dostępne do wyboru języki to: polski, angielski oraz ukraiński.

Możemy wyróżnić dwa sposoby założenia konta rodzica:

  1. Poprzez link aktywacyjny - placówka zakłada konto w aplikacji, a na wskazany adres e-mail automatycznie przychodzi wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

  2. Poprzez kod dołączenia - placówka udostępnia kod dołączenia wraz z instrukcją, przy pomocy którego rodzic sam może założyć konto w aplikacji.

1 sposób

Jeśli placówka założy konto rodzica w aplikacji, rodzic powinien otrzymać na skrzynkę mailową, automatycznie wygenerowaną wiadomość z potwierdzeniem założenia i możliwością aktywacji konta.

Po przejściu do takiej wiadomości należy skorzystać z niebieskiego przycisku 'Aktywuj konto rodzica'.

zakladanie-konta-rodzica-aplikacja-rodzica-pl1

Następnie należy wprowadzić datę urodzenia dziecka i kliknąć 'Potwierdź aktywację'.

zakladanie-konta-rodzica-aplikacja-rodzica-pl2


Aplikacja wyświetli dostępne dla rodzica regulaminy i politykę prywatności do zapoznania. Aby kontynuować proces założenia konta rodzica, proszę wybrać 'Akceptuję'.

zakladanie-konta-rodzica-aplikacja-rodzica-pl3


Kolejny krok to ustawienie hasła do aplikacji:

zakladanie-konta-rodzica-aplikacja-rodzica-pl4


Po poprawnej aktywacji konta zyskujemy dostęp do konta rodzica w aplikacji, gdzie możemy być na bieżąco z informacjami dotyczącymi naszego dziecka.

zakladanie-konta-rodzica-aplikacja-rodzica-pl5

2 sposób

Jeżeli rodzic otrzymał od placówki indywidualny kod dostępu przypisany do dziecka, powinien sam założyć konto rodzica w aplikacji.

Aby to zrobić, należy przejść na stronę https://inso.pl/dla-rodzicow, a następnie kliknąć w "Załóż konto".

zakladanie-konta-rodzica-aplikacja-rodzica-pl6


W wyświetlanym formularzu należy wpisać kod dostępu otrzymany od placówki, swoje dane oraz ustawić adres mailowy i hasło, służące później do logowania.

zakladanie-konta-rodzica-aplikacja-rodzica-pl7


Po uzupełnieniu formularza należy potwierdzić założenie konta rodzica, wprowadzając datę urodzenia swojego dziecka, a następnie kliknąć 'Dodaj dziecko'.

zakladanie-konta-rodzica-aplikacja-rodzica-pl8


Kiedy konto rodzica zostanie połączone z kontem Twojego dziecka możesz już w pełni korzystać z aplikacji Inso.

zakladanie-konta-rodzica-aplikacja-rodzica-pl9


Od teraz, aby zalogować się do konta rodzica, należy korzystać ze strony
https://app.inso.pl/login lub aplikacji mobilnej z wykorzystaniem swojego adresu mailowego i ustalonego hasła. 

Zmiana języka aplikacji

Rodzic po zalogowaniu się ma możliwość zmiany języka aplikacji. Języki dostępne do wyboru to: polski, angielski oraz ukraiński.
Aby dokonać zmiany, należy przejść do ustawień profilu: w prawym górnym rogu należy kliknąć ikonę przy imieniu i nazwisku, następnie Ustawienia konta, w których możemy zmienić język aplikacji i zapisać zmiany.

zakladanie-konta-rodzica-aplikacja-rodzica-pl10


Po dokonaniu zmiany języka aplikacja będzie nam wyświetlała wszelkie dane jak i komunikaty w wybranym języku.

Najczęściej zadawane pytania?

1. Co zrobić, gdy nie otrzymałam/em wiadomości z linkiem aktywacyjnym?

W pierwszej kolejności prosimy o weryfikację innych folderów w skrzynce, w tym folderu SPAM. Jeżeli nie udało się odnaleźć wiadomości, można skontaktować się z placówką z prośbą o weryfikację, czy adres mailowy został wprowadzony prawidłowo lub z naszym działem wsparcia poprzez czat dostępny na stronie inso.pl.

2. Gdzie mogę uzyskać kod dostępu?

Jedyną możliwością uzyskania kodu dostępu jest kontakt z placówką, do której uczęszcza dziecko.

3. Czy mogę mieć więcej niż jedno dziecko na koncie rodzica?

Tak. W przypadku, gdy placówka zakładała konto rodzica po aktywacji tego konta dwójka lub więcej dzieci powinny być widoczne w aplikacji.

Jeżeli otrzymaliśmy kody dołączenia dla każdego z dzieci, wtedy należy założyć konto rodzica z wykorzystaniem kodu dla pierwszego dziecka, a następnie z poziomu aplikacji dodać kolejne dziecko poprzez przycisk +Dodaj dziecko

zakladanie-konta-rodzica-aplikacja-rodzica-pl11

4. Czy mogę mieć jednocześnie konto rodzica i pracownika w aplikacji?

Tak, pod warunkiem że oba te konta założone zostaną na ten sam adres mailowy. Wtedy dostępna będzie opcja przełączenia widoku konta pracownika i rodzica.

5. Czy mogę korzystać z aplikacji mobilnej?

Tak, aplikację Inso można pobrać ze sklepu Play lub App Store.

6. Co w sytuacji, gdy zapomnę hasła?

Przy opcji logowania się do aplikacji dostępna jest funkcja 'Przypomnij hasło'. Po podaniu adresu mailowego zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

7. Co w sytuacji, gdy zauważymy błędnie wprowadzone dane dziecka lub rodzica?

Dane do aplikacji wprowadzane są przez Placówkę, do której uczęszcza Państwa dziecko. Dlatego w takim przypadku najlepiej skontaktować się z Placówką.

Jeśli natomiast nie znajdą Państwo odpowiedzi, zachęcamy do skorzystania z czatu, który jest dostępny po zalogowaniu na konto rodzica w aplikacji, w prawym dolnym rogu, gdzie rodzic ma możliwość bezpośredniego kontaktu z działem wsparcia Inso.

zakladanie-konta-rodzica-aplikacja-rodzica-pl13


W aplikacji mobilnej czat z pomocą znajdą Państwo po kliknięciu Więcej > Czat z pomocą.