Konto rodzica jest niezbędne do obustronnej współpracy pomiędzy placówką a rodzicem, dzięki temu rodzic może swobodnie kontaktować się z pracownikami placówki, zgłaszać nieobecności dziecka oraz mieć wgląd w rozliczenia.
Od czego zacząć?
Placówka do której uczęszcza dziecko powinna poinformować rodziców o metodzie dodania kont do aplikacji.
Możemy wyróżnić dwa sposoby założenia konta rodzica:
Poprzez link aktywacyjny - placówka zakłada konto w aplikacji, a na wskazany adres e-mail automatycznie przychodzi wiadomość z linkiem aktywacyjnym.
Poprzez kod dołączenia - placówka udostępnia kod dołączenia wraz z instrukcją, przy pomocy którego rodzic sam może założyć konto w aplikacji.
1 sposób
Po stronie pracowników placówki leży obowiązek założenia kont rodziców. Konto rodzica powiązane zostanie z jego adresem mailowym. Po założeniu takiego konta rodzic powinien otrzymać na skrzynkę automatycznie wygenerowaną wiadomość z potwierdzeniem założenia konta rodzica i możliwością aktywacji konta.
Po przejściu do takiej wiadomości należy skorzystać z niebieskiego przycisku 'Aktywuj konto rodzica'.

Aplikacja wyświetli dostępne dla rodzica regulaminy i politykę prywatności do zapoznania. Aby kontynuować proces założenia konta rodzica proszę wybrać 'Akceptuję'.

Kolejny krok to ustawienie hasła do aplikacji:

Po poprawnej aktywacji konta zyskujemy dostęp do konta rodzica w aplikacji, gdzie możemy być na bieżąco z informacjami dotyczącymi naszego dziecka.

Od teraz, aby zalogować się do konta rodzica należy korzystać ze strony https://app.inso.pl/login lub aplikacji mobilnej z wykorzystaniem swojego adresu mailowego i ustalonego hasła.
2 sposób
Jeżeli rodzic otrzymał od placówki indywidualny kod dostępu przypisany do dziecka powinien sam założyć konto rodzica w aplikacji.
Aby to zrobić należy przejść na stronę https://inso.pl/dla-rodzicow, a następnie kliknąć w "Załóż konto".

W wyświetlanym formularzu należy wpisać kod dostępu otrzymany od placówki, swoje dane oraz ustawić adres mailowy i hasło, służące później do logowania.

Po uzupełnieniu formularza należy przejść dodatkową weryfikację, czyli potwierdzić założenie konta rodzica wpisując datę urodzenia swojego dziecka.

Kiedy konto rodzica zostanie połączone z kontem Twojego dziecka możesz już w pełni korzystać z aplikacji inso.

Od teraz, aby zalogować się do konta rodzica należy korzystać ze strony https://app.inso.pl/login lub aplikacji mobilnej z wykorzystaniem swojego adresu mailowego i ustalonego hasła.
Najczęściej zadawane pytania?
1. Co zrobić, gdy nie otrzymałam/em wiadomości z linkiem aktywacyjnym?
W pierwszej kolejności prosimy o weryfikację innych folderów w skrzynce, w tym folderu SPAM. Jeżeli nie udało się odnaleźć wiadomości można skontaktować się z placówką z prośbą o weryfikację, czy adres mailowy został wprowadzony prawidłowo lub z naszym działem wsparcia poprzez czat dostępny na stronie inso.pl.
2. Gdzie mogę uzyskać kod dostępu?
Jedyną możliwością uzyskania kodu dostępu jest kontakt z placówką do której uczęszcza dziecko.
3. Czy mogę mieć więcej niż jedno dziecko na koncie rodzica?
Tak. W przypadku, gdy placówka zakładała konto rodzica po aktywacji tego konta dwójka lub więcej dzieci powinny być widoczne w aplikacji.
Jeżeli otrzymaliśmy kody dołączenia dla każdego z dzieci, wtedy należy założyć konto rodzica z wykorzystaniem kodu dla pierwszego dziecka, a następnie z poziomu aplikacji dodać kolejne dziecko poprzez przycisk "+Dodaj dziecko'.
4. Czy mogę mieć jednocześnie konto rodzica i pracownika w aplikacji?
Tak, pod warunkiem, że oba te konta założone zostaną na ten sam adres mailowy. Wtedy dostępna będzie opcja przełączenia widoku konta pracownika i rodzica.
5. Czy mogę korzystać z aplikacji w wersji mobilnej?
Tak, aplikację inso można pobrać ze sklepu Play lub AppStore.
6. Co w sytuacji, gdy zapomnę hasła?
Przy opcji logowania się do aplikacji dostępna jest funkcja 'Przypomnij hasło'. Po podaniu adresu mailowego zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Przeczytaj również: