Tworzymy konta z dostępem tylko do dzienników dla specjalistów oraz do zajęć dodatkowych dla osób prowadzących
Agenda:
Rozbudowane możliwości zarządzania uprawnieniami pracowników pozwalają na stworzenie kont dla specjalistów i przydzielenie im dostępu tylko i wyłącznie do wybranych dzienników zajęć. Analogicznie sytuacja wygląda z zajęciami dodatkowymi, tutaj również możemy stworzyć konto dla osób które prowadzą te zajęcia, aby mogły zarządzać terminami, czy uzupełniać listę obecności.
Pierwszy krok, to stworzenie nowego uprawnienia, przykładowo o nazwie "Specjalista - dziennik". W tym celu przechodzimy do zakładki Pracownicy > Uprawnienia (zobacz: Indywidualne uprawnienia pracowników). Na liście funkcji zaznaczamy "Dzienniki elektroniczne".
Po pomyślnym dodaniu nowej roli możemy przejść dalej.
W kolejnym kroku musimy założyć konto użytkownika. Przechodzimy do zakładki Pracownicy > Lista pracowników i klikamy Dodaj.
Uzupełniamy imię i nazwisko, adres e-mail oraz wybieramy zdefiniowane w pierwszym kroku uprawnienia "Specjalista - dziennik".
Możemy jeszcze ograniczyć uprawnienia pracownika do wybranej placówki, lub zostawić wszystkie. Użytkownik i tak będzie widział jedynie te dzienniki, do których zostanie przypisany.
Ostatni krok, to udostępnienie dziennika dla dodanego pracownika. W formularzu edycji dziennika lub dodawaniu nowego wybieramy pracownika w polu "Nauczyciele" i zapisujemy zmiany.
Gotowe! Teraz pracownik może zalogować się do aplikacji, wybrać placówkę i przejść do listy dzienników. Po wybraniu dziennika, w zależności od jego typu specjalista będzie mógł go uzupełniać.
Bardzo podobnie sytuacja wygląda w przypadku gdy chcemy dodać pracownika z dostępem do zajęć. Przy dodawaniu uprawnienia powinniśmy zaznaczyć tylko opcję "Zajęcia dodatkowe", założyć konto pracownika wybierając te uprawnienia i przypisać pracownika w edycji zajęć dodatkowych.