Jak zaksięgować wpłatę dokonaną przez rodzica w aplikacji?

Artykuł opisuje kilka sposobów na wprowadzenie wpłat rodziców przez placówkę z poziomu aplikacji

Ostatnim krokiem po wygenerowaniu rozliczeń i wysłaniu ich do rodziców jest zarejestrowanie i wprowadzenie wpłat, dla danego rozliczenia, w określonym przez placówkę terminie.

Aplikacja umożliwia trzy sposoby zarejestrowania wpłat dokonanych przez rodziców na konto placówki:

W ramach przypomnienia termin płatności ustawiany jest w zakładce Finanse > Grupy rozliczeń > Termin płatności

  • wprowadzanie płatności ręcznie przez placówkę

    W celu ręcznego wprowadzenia płatności do aplikacji należy przejść do zakładki Finanse > Rozliczenia, a następnie dla wybranego dziecka, kliknąć zielony przycisk '+płatność' po prawej stronie listy rozliczeń lub na dole podsumowania rozliczenia dziecka.

Następnie wprowadzamy kwotę zapłaconą przez rodzica i zatwierdzamy przyciskiem 'Zapłacono'. Po tej operacji, saldo rozliczeń dziecka zostanie zaktualizowane o wprowadzoną wpłatę.

  • import płatności

    Ten sposób pozwala na wprowadzenie danych z przelewów za pomocą jednego pliku, dzięki czemu zaoszczędzimy sporo czasu. Aby zaimportować plik z banku (format CSV lub MT940) należy przejść do zakładki Finanse > Import płatności i wybrać odpowiedni plik - więcej na temat tego procesu można znaleźć w dedykowanym artykule Import płatności

  • płatność online - automatyczne księgowanie przelewu

    Placówka ma możliwość udostępnić rodzicom opcję płatności online. Korzystając z płatności online poprzez aplikację INSO kwota od razu księgowana jest na rachunku dziecka, placówka nie musi ręcznie księgować wpłat, jak w przypadku przelewów tradycyjnych.

    Artykuł opisujący płatność online z poziomu konta rodzica znajdziemy pod załączonym linkiem - link