Na starcie warto zaznaczyć, że aplikacja ma możliwość wysyłania powiadomień o:
nowym rozliczeniu,
zapłacie po upływie terminu płatności,
nowym ogłoszeniu,
nowej wiadomości.
Jednak, konfiguracja powiadomień zależy od ustawień wybranych przez placówkę.
Od czego zacząć?
W przypadku funkcji powiadomień bardzo ważne są indywidualne ustawienia telefonu. Aby zweryfikować, czy dla aplikacji inso funkcja powiadomień jest włączona, należy przytrzymać ikonkę inso, a następnie przejść do informacji o aplikacji.

Ważne! Aby aplikacja działała w pełni poprawnie musi być zaktualizowana do najnowszej wersji.
Jak sprawdzić wersje zainstalowanej aplikacji?
Wystarczy przytrzymać dłużej ikonkę aplikacji inso, a następnie wybrać opcję informacji, gdzie wyświetlą nam się szczegóły zainstalowanej wersji.
Można również sprawdzić czy po wyszukaniu inso w aplikacji Sklep Play lub App Store wyświetla się opcja 'Aktualizuj' - jeśli taka opcja nie jest dostępna, znaczy to, że mamy zainstalowaną najaktualniejszą wersję aplikacji mobilnej.
Jakie informację otrzymujemy dzięki włączonym powiadomieniom?
Powiadomienia o nowym rozliczeniu
Jeżeli placówka włączyła taką funkcję, po przesłaniu nowego rozliczenia zawsze dostaniesz wiadomość e-mail oraz powiadomienie push w aplikacji mobilnej.
Powiadomienie o zapłacie po terminie płatności
Jeżeli placówka włączyła taką funkcję, po przekroczeniu terminu płatności rozliczenia, rodzic otrzyma wiadomość e-mail oraz powiadomienie push w aplikacji mobilnej o przypomnieniu dokonania płatności.
Powiadomienie o nowym ogłoszeniu na 'Tablicy ogłoszeń'
Przy dodawaniu nowego ogłoszenia na tablice ogłoszeń to placówka decyduje o tym, czy rodzic powinien otrzymać powiadomienie.
Dodając nowe ogłoszenie zaznaczamy bądź odznaczamy dostępną opcję 'Wyślij powiadomienie do rodziców'.

Rodzic, z poziomu swojego konta w aplikacji, może zdecydować, czy powiadomienie ma przyjść tylko w formie push w aplikacji mobilnej, czy dodatkowo w formie wiadomości e-mail. Jeżeli natomiast nie chce otrzymywać powiadomień, może je wyłączyć poprzez odznaczenie dostępnych opcji w zakładce Ustawienia > Konfiguracja konta.

Powiadomienie o nowej wiadomości w module 'Komunikacja'
Powiadomienie o nowej wiadomości przychodzi tylko i wyłącznie w formie powiadomienia push na telefon w aplikacji mobilnej.