Profil dziecka stanowi podstawowe źródło danych i informacji o dziecku.
W związku z tym, aplikacja umożliwia ustawienie indywidualnej konfiguracji profilu dziecka, w zależności od potrzeb dotyczących gromadzenia informacji o podopiecznych.
Konfiguracja
W celu skonfigurowania profilu dziecka należy przejść do 'Ustawień aplikacji', a następnie wybrać zakładkę 'Profil dziecka'.
Wprowadzenie dodatkowych pól ma na celu stworzenie lub zarządzanie sekcjami profilu, służącymi do ewidencji danych dziecka.
Przykładowe konfiguracje mogą zawierać informacje dotyczące:
Poradni psychologiczno-pedagogicznej (PPP)
Zgód rodziców
Aby dodać nową sekcję w profilu dziecka, należy wybrać '+ Dodaj grupę atrybutów' Następnie nadać nazwę grupy oraz zdecydować czy dane mają być wyświetlane w dzienniku, oraz dla rodziców.
Dla każdego atrybuty można utworzyć więcej niż jedno pole, aby to zrobić należy wybrać '+ Dodaj pole'. Istnieje możliwość wprowadzenia nazwy oraz wyboru typu pola: tekst, długi tekst, liczba, data, tak/nie.
Ponadto można zarządzać kolejnością występowania sekcji w profilu dziecka. W tym celu należy posłużyć się strzałkami znajdującymi się przy nazwie grupy i przeciągnąć odpowiednio w dół lub w górę.
Uzupełnienie danych w profilu dziecka
Po zapisaniu konfiguracji wprowadzone pola widoczne będą w profilu każdego dziecka. Aby uzupełnić wybrane pola, należy przejść do edycji profilu. Podgląd danych widoczny będzie w zakładce 'Dane dziecka'.
Obecnie w edycji profilu mamy możliwość oznaczenia informacji o realizacji rocznego obowiązku przedszkolnego dziecka.
Widok danych dziecka w dzienniku elektronicznym
Jeżeli przy tworzeniu sekcji z konfiguracji profilu dziecka wybrano 'Wyświetlaj w dzienniku', dane będą widoczne w wydruku dziennika, po ich wcześniejszym uzupełnieniu w profilu dziecka.
Przykładowy widok:
Raporty
Dodatkowo wprowadzone w ten sposób dane można wyeksportować w formacie XLSX poprzez skorzystanie z opcji Placówka > Raporty > Lista dzieci, a następnie wybór odpowiednich kolumn raportu.