Artykuł wyjaśnia, jak działają funkcje aplikacji mające na celu zwiększenie terminowości wpłat
Agenda:
Każde rozliczenie wystawione w aplikacji posiada termin płatności odpowiednio ustawiony przez placówkę. Jeżeli termin ten nie jest dotrzymywany, istnieją funkcje w aplikacji, które ułatwią kontrolę nad terminowością wpłat.
Wraz z upływem terminu płatności przesyłane jest powiadomienie push oraz wiadomość e-mail o nieuregulowanej płatności. Nie trzeba o tym pamiętać, aplikacja wyśle takie powiadomienie automatycznie, zgodnie z indywidualnymi terminami płatności dla każdego rozliczenia.
Funkcja ta włączona jest automatycznie i możliwa do weryfikacji z poziomu 'Ustawień aplikacji'.
Następnie w sekcji 'Powiadomienia'.
Moduł 'Windykacja' wspomaga kontrolę nad terminowością rozliczeń. Przedstawia on aktualne saldo dziecka lub dzieci ze wspólnym kontem rozliczeniowym dla wszystkich grup rozliczeń, łączną kwotę należności oraz termin płatności najstarszej zaległości wraz z ilością dni wynikających z opóźnienia wpłaty w terminie.
Jeżeli chcemy wysłać wiadomość windykacyjną, korzystamy z opcji 'Operacji masowych'. Poprzez zaznaczenie wybranych lub wszystkich dzieci z listy przechodzimy do opcji 'Utwórz przypomnienie'.
Z tego poziomu możemy ustalić tytuł i treść wiadomości.
Jeżeli użyjemy sformułowania [kwota] w treści wiadomości, to miejsce zostanie automatycznie uzupełnione saldem zaległości odpowiednim dla każdego dziecka. Możemy również dodaną treść zapisać jako szablon.
Przykładowo, jeśli chcemy wysłać wiadomość dla dziecka Agrest Antoni, powiadomienie będzie wyglądać w następujący sposób:
Każde wysłane powiadomienie windykacyjne do rodzica zapisze się w 'Historii windykacji', dostępnej w zakładce 'Operacje', z tego poziomu możemy również pobrać raport z informacjami o łącznym saldzie zadłużenia dla poszczególnych dzieci.
Kolejną opcją służącą poprawie terminowości wpłat są odsetki.
Aby włączyć tę funkcję, należy przejść do modułu Finanse > Grupy rozliczeń. Następnie wybrać grupę rozliczeń, dla której chcemy ustawić naliczanie opłat i kolejno do sekcji 'Odsetki'. Dla każdej z grup rozliczeń możemy ustawić odsetki niezależnie. Wprowadzamy wartość oraz jeden z poniższych typów naliczania odsetek:
-
procent / miesięcznie
-
zł / dziennie
-
procent / rocznie
Odsetki naliczane będą zgodnie z ustawieniami, a następnie zostaną wyświetlone na rachunku dziecka.
Ostatnią opcją jest stworzenie szablonu wiadomości, zawierającego prośbę o uregulowanie salda konta i przesłanie wiadomości do wskazanego rodzica.
Aby stworzyć taki szablon, należy przejść do modułu Komunikacja > Szablony, a następnie kliknąć '+Dodaj', aby dodać nowy szablon wiadomości.
Po zapisaniu szablonu, korzystamy z modułu Komunikacja > Wiadomości, gdzie po utworzeniu nowej wiadomości możemy skorzystać z utworzonego szablonu i wysyłać wiadomość do rodzica.