Dziennik czynności dodatkowych specjalisty to narzędzie, które umożliwia nauczycielom rejestrowanie i monitorowanie dodatkowych zajęć/czynności, tygodniowego planu pracy, czy planu pracy specjalisty.
Agenda:
Dodanie nowego dziennika czynności dodatkowych specjalisty
Osoba o odpowiednich uprawnieniach (zwykle Dyrektor) może utworzyć dziennik w zakładce Dzisiaj > Dzienniki, wybierając Operacje > Nowy dziennik czynności dodatkowych specjalisty
W pierwszym kroku wpisujemy 'Nazwę dziennika' oraz 'Rodzaj zajęć. Sprawdzamy i ewentualnie edytujemy rok szkolny oraz daty obowiązywania dziennika.
Następnie uzupełniamy sekcję 'Kadra'. Dodajmy pracowników w polu 'Dyrektorzy' oraz 'Nauczyciele'.
W ostatnim kroku wybieramy 'Moduły', a następnie zapisujemy zmiany klikając 'Zapisz'
Zawartość dziennika
Dziennik czynności dodatkowych specjalisty składa się z następujących zakładek:
- Podsumowanie - znajdziemy tu podstawowe informacje o dzienniku, a także podgląd ostatnio dodanych zajęć. Również w tym miejscu możemy pobrać plik PDF dziennika, po kliknięciu 'Wydrukuj dziennik'
- Zajęcia/Czynności - miejsce, które posłuży nam do dokumentowania przebiegu czynności. Pozwala na dodawanie wpisów według własnych potrzeb poprzez każdorazowe korzystanie z opcji '+Dodaj'.
- Tygodniowy plan pracy - jeżeli mamy aktywny moduł 'automatyczny harmonogram zajęć', tworzony jest plan nadchodzących czynności/zajęć.
- Plan pracy specjalisty - miejsce na roczny plan pracy specjalisty.
- Kontrola dziennika - zakładka pozwalająca dokonać weryfikacji dziennika, czy wszystkie wymagane dane są w nim uzupełnione. Dostępne są dwa rodzaje kontroli: bieżąca oraz w formie notatki tekstowej.
- Historia zmian - rejestruje historię zmian dokonywanych przez użytkowników.
Wydruk dziennika
Aby pobrać dziennik do formatu PDF, należy przejść do zakładki Podsumowanie i skorzystać z opcji Wydrukuj dziennik.