W tym artykule znajdziesz:

  1. Czym jest integracja z systemem Rachunki iMoje?

  2. Czym te płatności różnią się od płatności przez platformę Blue Media?

  3. Jak zalogować się lub zarejestrować w systemie Rachunki iMoje?

  4. Jak aktywować konta w przypadku rodzeństwa?

  5. Jak opłacić rachunek przy pomocy systemu Rachunki iMoje?

  6. Jak weryfikować aktualne saldo konta? Od kiedy działają płatności?

  7. Czy wpłaty dokonywane innymi metodami płatności będą widoczne w aplikacji?

1. Czym jest integracja z systemem Rachunki iMoje?

Od teraz aplikacja inso została zintegrowana z innymi aplikacjami służącymi do opłacania rachunków. W ramach integracji z systemem Rachunki iMoje rodzic może aktywować dodatkowe kanały płatności, gdzie będzie otrzymywać rachunki z inso. Platforma ta może służyć do zbiorczego regulowania rachunków, np. za internet, prąd i inne usługi.

Sprawdź najczęściej zadawane pytania dotyczące platformy Rachunki iMoje!

2. Czym te płatności różnią się od płatności przez platformę BlueMedia?

  • Prowizja za płatność poprzez platformę iMoje wynosi 0,89 zł, jednorazowo za płatności do 6000 zł.

  • W ramach platformy iMoje istnieje możliwość podpięcia karty, aby następnie jednym kliknięciem uregulować rachunek, bez potrzeby logowania się do banku.

  • Możliwość zbiorczego regulowania rachunków, czyli podczas jednej płatności możesz opłacić rachunek za przedszkole oraz rachunek za prąd

3. Jak zalogować się lub zarejestrować w systemie Rachunki iMoje?

W celu połączenia rachunków inso z systemem iMoje należy przejść do zakładki Rozliczenia. Poniżej listy wpłat znajduje się opcja przekierowania do systemu. Następnie należy zarejestrować się w iMoje lub zalogować się, jeżeli już posiadamy konto.

Aplikacja przeniesie nas do formularza, gdzie możemy założyć konto.

Następnie potwierdzamy adres mailowy, poprzez przesłany kod aktywacyjny.

Po aktywacji konta, mamy już dostęp do platformy i możemy zweryfikować dostępne rachunki.

Gdy pierwszy wystawiony rachunek przekracza 500 zł, do jego opłaty konieczne jest zweryfikowanie konta podanie numer telefonu i następnie wprowadzenie kodu weryfikacyjnego z SMS-a.

4. Jak aktywować konta w przypadku rodzeństwa?

W przypadku dwóch lub więcej dzieci podpiętych pod aplikację inso musimy aktywować rachunki dla każdego z nich, poprzez przekierowanie widoczne przy jego imieniu i nazwisku.

5. Jak opłacić rachunek przy pomocy systemu Rachunki iMoje?

Aby opłacić rachunek wystawiony w inso, należy przejść np. do zakładki Bieżące opłaty, a następnie zaznaczyć wybrane opłaty, które chcemy przenieść do koszyka.

Następnie możemy wybrać odpowiednią metodę płatności i skorzystać np. z podpięcia karty płatniczej.

Jeżeli do tej pory nie mieliśmy dodanej karty to możemy to zrobić z poziomu koszyka.

Po zaznaczeniu opcji Dodaj kartę płatniczą należy kliknąć Dalej i wypełnić konieczne dane.

Po poprawnym dodaniu karty, można wróć do koszyka i skorzystać z podpiętej karty.

Ostatnim krokiem jest wybór opcji Opłać. Po poprawnym zakończeniu operacji otrzymamy komunikat informujący nas o statusie płatności. Płatność ta w przeciągu kilku minut będzie widoczna jako rozliczona również w aplikacji inso.

Z poziomu platformy imoje możemy również weryfikować status wszystkich płatności zbiorczo.

6. Jak weryfikować aktualne saldo konta? Od kiedy dostępne będą płatności poprzez platformę Rachunki iMoje?

Należy jednak pamiętać, że podstawowym źródłem informacji o stanie rozliczeń i aktualnym saldzie jest aplikacja inso. To tam zbierane są wszelkie inne dokonywane wpłaty, np. poprzez przelew czy płatności online poprzez Blue Media.

Płatności poprzez iMoje dostępne będą od czerwca 2022, a po zalogowaniu się do platformy udostępnione zostaną tylko bieżące rachunki, wystawione po tym terminie.

Jeżeli mamy niedopłatę za poprzednie miesiące nie zostanie ona uwzględniona w przesłanym rachunku do iMoje.

7. Czy wpłaty dokonywane innymi metodami płatności będą widoczne na platformie Rachunki iMoje?

Jeżeli rachunek został uregulowany w inny sposób niż poprzez platformę iMoje to taka informacja powinna zostać zaciągnięta, a rachunek widoczny jako rozliczony ze statusem 'Opłacona poza platformą'.

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?