Zgłaszanie nieobecności dzieci to obowiązek zwykle leżący po stronie rodzica. Są jednak sytuacje, w których to placówka zarządza takimi zgłoszeniami. Zgłoszona nieobecność powoduje odliczenie kwoty za posiłek w danym dniu.
Placówka ma również możliwość edytowania zgłoszeń wstecz, czego nie może dokonać rodzic.
Dodawanie zgłoszenia nieobecności
Nieobecność planowaną można zgłosić z dwóch miejsc w aplikacji - z listy dzieci lub z profilu dziecka.
W obydwu tych przypadkach wyświetlony zostanie kalendarz, gdzie zaznaczamy wybrane dni, w których chcemy zgłosić nieobecność. Po zapisaniu zgłoszenia zostaną dodane.
Zgłoszone nieobecności widoczne są w kalendarzu dziecka oraz na listach obecności.
Analogicznie na aplikacji mobilnej:
Usuwanie zgłoszenia nieobecności
W kalendarzu dziecka należy zaznaczyć wybrany dzień lub dni, w których ma zostać usunięte zgłoszenie. Rodzic ma możliwość usunięcia zgłoszenia tylko w wybranych dniach w przód, natomiast placówka może dowolnie zarządzać zgłoszeniami.
Ponownie wybieramy Zgłoś nieobecność i następnie Usuń wcześniejsze zgłoszenia.
Zobacz także jak wygląda zgłaszanie nieobecności przez rodzica w aplikacji: