Aby właściwie skonfigurować ustawienia dotyczące rozliczeń, należy przejść przez 6 kroków, które znajdują się w zakładce Finanse > Ustawienia rozliczeń.
Ważne! W aplikacji można wygenerować rozliczenia na kilka dni przed zakończeniem miesiąca lub 1-go dnia każdego miesiąca. To użytkownik decyduje o momencie, w którym rozliczenia mają zostać wygenerowane.
Zdarzają się przypadki, w których konieczne jest ręczne wygenerowanie rozliczenia w trakcie miesiąca, na przykład:
gdy dziecko dołączyło do placówki w połowie miesiąca i to jego pierwsze rozliczenie.
W takich przypadkach aplikacja podpowie dane wprowadzone do konfiguracji, umożliwiając ręczną edycję tych danych za pomocą niebieskiego przycisku 'Wygeneruj'.

Ważne! Pierwsze rozliczenie dziecka w placówce służy do ręcznej zmiany wartości, dzięki czemu bezproblemowo uwzględnimy jednorazowe zmiany wynikające z poprzednich okresów rozliczeniowych, kiedy placówka nie korzystała jeszcze z aplikacji.
Zanim przystąpisz do generacji rozliczeń zastanów się jakie dane powinno zawierać pierwsze rozliczenie w aplikacji, np. czy będzie to sama kwota czesnego, czy czesne i posiłki, a może dodatkowe opłaty?
Przykład dla konfiguracji posiłków - płatne z dołu:

Przykład dla konfiguracji posiłków - płatne z góry:

Po kliknięciu 'Wygeneruj' utworzone zostanie pierwsze rozliczenie dziecka:
kwota czesnego będzie odpowiadać kwocie wprowadzonej w konfiguracji rozliczeń, jeżeli chcemy to zmienić możną ją edytować,
zgłoszone nieobecności powodują odliczenie kwot za posiłek za każde zgłoszenie.
Dodatkowo jeżeli dziecko posiada nadpłaty lub niedopłaty należy je wprowadzić jako saldo z poprzedniego miesiąca, np. -100 jeżeli to niedopłata, lub 250 jeżeli nadpłata. Aby zatwierdzić wprowadzone liczby wybieramy 'Zapisz'.
Zapisane rozliczenie dostępne będzie na liście rozliczeń.
Aby sprawdzić szczegóły indywidualnego rachunku wystarczy kliknąć w wybrane rozliczenie dziecka z gotowej listy rozliczeń.

W zależności od konfiguracji i wprowadzonych danych, podsumowanie rozliczenia zawiera wyszczególnione sekcje opłat za: czesne, posiłki oraz inne opłaty (jeżeli występują).

Jak wprowadzić płatność dokonaną przez rodzica dla danego rozliczenia?
Wprowadzanie płatności ręcznie
W celu wprowadzenia płatności do aplikacji, klikamy +płatność na dole podsumowania rozliczenia lub po prawej stronie listy rozliczeń.

Następnie wprowadzamy kwotę zapłaconą przez rodzica i zatwierdzamy przyciskiem 'Zapłacono'. Po tej operacji, rozliczenie zostanie zaktualizowane o wprowadzoną wartość salda konta dziecka.

Ważne! Brak zielonego oznaczenia przy nazwisku dziecka oznacza, że rozliczenie nie zostało przesłane do rodziców.
Wysłanie rozliczenia jest konieczne, aby rodzic widział rozliczenie na koncie w aplikacji. Można tego dokonać przesyłając wszystkie rozliczenia grupowo lub rozliczenia pojedynczych dzieci.

Ręczne wprowadzanie płatności przez placówkę to tylko jedna z możliwości rejestrowania wpłat, które oferuje aplikacja INSO. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem, który krótko opisuje inne sposoby księgowania wpłat w aplikacji - link.
Zobacz także: