System INSO umożliwia obsługę płatności dokonywanych przez rodziców. Aby zaplanować przebieg tego procesu, należy przejść do modułu Finanse > Ustawienia rozliczeń oraz wybrać zakładkę Płatności i numery kont bankowych.

Na początku należy określić, czy chcemy włączyć indywidualne numery kont bankowych.

Następnie aplikacja poprosi o podanie podstawowych danych do przelewu. Ważne także będzie określenie terminu płatności, do którego rodzice powinni uregulować swoje zobowiązanie w danym miesiącu.

Uwaga!

Jeżeli placówka włączy powiadomienia o nieuregulowanej płatności dla rodziców, wiadomość zostanie wysłana w dniu kolejnym po wpisanym terminie płatności.

Aplikacja może także wygenerować unikalny tytuł przelewu dla rodziców. Po wybraniu tej opcji, rodzic będzie widział w aplikacji prośbę o wpisanie w tytule wygenerowanego identyfikatora. Ta opcja jest przydatna, jeżeli placówka korzysta z importu płatności, ponieważ unikalny tytuł posłuży do rozpoznania płatności i przypisania jej automatycznie do konkretnego dziecka.

Bardzo ważnym krokiem jest określenie, czy rodzic będzie miał dostęp do płatności internetowych (online), co pozwoli mu na szybkie opłacenie rachunku jednym kliknięciem bezpośrednio z aplikacji. Dzięki temu płatność zostanie zaksięgowana automatycznie, bez konieczności wprowadzania jej ręcznie.

Jeżeli placówka korzysta z pakietu pozwalającego na automatyczne księgowanie wpłat, bez prowizji dla rodziców, należy ustawić płatności internetowe jako jedyną formę płatności.

Istnieje również możliwość ustawienia innych numerów kont dla opłat za czesne oraz za posiłki. W momencie kiedy wprowadzimy dwa różne numery kont, rodzic dokonując płatności, będzie miał wyszczególnione osobne rachunki do zapłaty.

Zobacz także:

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?